Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettallmänt
Läst 5812 ggr
Emiizan
0

Halm i Södra skåne?

Jag bor i Södra skåne utanför Helsingborg. Vanligtvis brukar jag köpa hö,halm & sågspån i Hofterup men nu när vi behöver det tycker pappa det är för långt att köra :S Jag har inget hö kvar och burarna måste städas!

Snälla, hjälp! Är det någon som vet nån affär där dom säljer billigt halm nära Helsingborg?

Billikanin
0

Kolla med en bonde! Jag köper alltid halm från bönder (men måste kolla kvaliteten dock…) och den brukar vara jättebillig!

kaningodis
0

Har du kollat på blocket.se?

Kastanjegårdens Kaniner

[veralera]
0

Finns det inget stall i närheten? Ridskola?

[veralera]
0

Men Helsingborg är väl ändå inte Södra skåne?

Pehpsii
0

Ryketofta/helsingborg euqestrian & pet har halm och hö, till bra pris. Det ligger en liten bit utanför Påarp. De har bra kvalité på hö iaf, köpte till min häst där också, och de har dammfritt spån

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Emiizan
0

#1 Tänkte göra det, men känner inte till någon speciell..

#2 Nej, det kan jag ju göra :)

#3 Jo,Viarp..

#4 Joodå!

#5 Okej, ska kolla upp det ;)

Pehpsii
0

och btw är Helsingborg NordVästra skåne, men Viarp är ju söder om Helsingborg, kanske så du menade

[veralera]
0

Ja södra tänker jag med på Ystad trakten typ:P

Emiizan
0

#7 & #8 Hehe, oops :S

Pehpsii
0

Annars har ju DjurRiket (arken) i centrala Helsingborg (kopparmölle) stora säckar både hö och halm hyfsat billigt, om din far inte vill ut på landet och köra i snön.

Emiizan
0

#10 Vad kostar hö och halm där? :)

Pehpsii
0

#11 vi kan inte minnas exakt men en stor säck (typ storleken av svart sopsäck) kostar runt hundringen, halv är billigare vad jag minns. Jättebra kvalitet, från en bonde som odlar grässorter anpassade just för smådjursfoder (marsvin/kanin). en sån påse räcker iaf 1½-2 veckor för mina 3 djur och de äter som små elefanter

[veralera]
0

#0 Kan tillägga att jag alltid köpte hö och halm och spån och kaniner i hofterup innan^^ Antagligen samma ställe antar jag?:D (hofterup e nt stort:P)

[veralera]
0

#0 Kan tillägga att jag alltid köpte hö och halm och spån och kaniner i hofterup innan^^ Antagligen samma ställe antar jag?:D (hofterup e nt stort:P)

Emiizan
0

#14 Okej :) Men vi får väl försöka hålla oss till hofterup antar jag (;

hjartelyckanskaniner
0

Du köper i Zoobutiken? Eller? De hette innan Lenas Ridshop men Lena slutade arbeta där så de ändrade namn.

Jag köper hö och halm där i nödfall då jag inte gillar deras hö/halm annars. Det är också väldigt dyrt där. Har man 6 kaniner som är väldigt hungriga och äter en sådan stor säck på 1 vecka så blir det dyrt.

Synd att de inte köper in småbalar istället.

När det står södra skåne så tänkte jag direkt Spillepeng! De har riktigt bra kvalitet på hö och halm. 1 bal hö kostar ca 50 kr och halmen kostar ca 25 kr. Men deras spånbalar är dyrare än i hofterup. De tar 100 kr för en bal. Köper både på Spillepeng och i Hofterup=P Köper hö och halm på Spillepeng och spån och toa-lätt i hoferup.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Emiizan
0

#10 Ja, jag köper i Zoobutiken. Men själv tycker jag det är jättebilligt då jag bara har två kaniner :) I vanliga djuraffärer kostar en liten påse halm 50 kr, och där kostar en stor påse halm 39 kr. Men Spillepeng verkar ju vara bra, var ligger det? :)

[veralera]
0

Va? en påse halm kostade 7 kronor där senaste gången jag var där:O Fast det var ju iofs nästan 10 år sen^^

Emiizan
0

#18 Jaha, 10 år sen… ^^

[veralera]
0

Haha eller njä, 10 år sen var det inte. Kanske… 5-6? 

Men då sålde de iaf påsar i storleken med stora svart sopsäckar, med spån hö och halm för 6-7 kronor styck! :o

Emiizan
0

#20 Shit vad billigt! :o Men nuförtiden har mycket blivit dyrare :/

hjartelyckanskaniner
0

#17 Spillepeng ligger i mellan Arlöv och Lomma. Man kan se Lommastrad från deras stuga =)

#18 Ja, den lilla kostar ca 12kr nu. Den stora säcken kostar 69kr och det går i ca 8 st små påsar i den stora säger de, men höt är ju inte pressat så påsen väger max 3-4 kg och en höbal kanske väger 15 kg? så det är dyrt jämfört med balarna. De skulle nog tjänat ännu mer om de hade sängt priset. Har man många djur så blir det ganska dyrt och man går till konkurranten =)

Tyckte det var billigt när man hade 1 kanin. Då räckte ju en halmpåse kanske 2 städningar och spånet 4 och höt i minst 1-2 veckor för min kanin åt inte så mycket hö.

Ja, det var billigt för 5-6 år sedan =) Men man ska väll inte klaga.. Men jag åker iaf till Spillepeng för hö och halm men spånet och toa-lätt är billigare i Hofterup. Mina kaniner kissar inte på spån för de tycker att det är äckligt. iaf 4 av 5 gör det. Fina i kanten? hmm. ja? =P

Mvh Emma

[veralera]
0

#22 Sorry att jag drar detta lite OT men vad kostar toa-lätt där? ^^

hjartelyckanskaniner
0

#23 En säck med 55L kostar ca 150 kr. Mycket billigt då en 10L kostar ca 40 spänn i en mataffär, iallafall där vi bor.

Mvh Emma

Tussan81
0

En stor sopsäck ha aldrig kostat 7:- i Hofterup! Och om man jämför med va andra tar så är Zoobutikens priser bra. Lätt att jämföra med andra zoobutiker. Det är ändå mycket jobb med att hämta hö, köpa påsar och packa det. Vi funderar dock på att ändra lite på det och sälja på lösvikt. Men då får man packa själv. Kanske kan det va något för er?

Sen en notis.. Lena har aldrig ägt Zoobutiken och vi har alltid hetet så. Lena ägde hästbutiken som Pia har..

Men välkomna ut..

[veralera]
0

#25 Klart att påsarna kostade under en 10 när jag var där ute senast (vilket som sagt säkert var 10 år sen…) annars hade jag aldrig begett mig ut dit från malmö;)

Men jag blir förvirrad, är det du som äger zoobutiken eller vad? För då kan du ju gärna presentera dig som det.

Tussan81
0

Jo dom har kostat under 10:- men aldrig stora som sopsäckar. Säckarna vi har idag är större en de vi hade på den tiden. Alltså de små säckarna. De större säckarna vi har idag är i klass med en sopsäck, men genomskinliga.

Äger o äger.. Det är min man och hans svärmor som äger det. Men bakom varje man står en stark kvinna.. =) Inom kort står min man som egen ägare. Vet inte varför, men får känsla av att du lät lite arg..

Anledningen till att jag trillade in på denna sidan va för att jag gjorde en google sökning på vårat butiksnamn och kände att jag alla måste försvara mina priser lite.. Då jag ansåg att ni yrade lite.. ;-)

[veralera]
0

Ja men jag syftar bara på att det var stora säckar, de var ju betydligt större än tex en ica kass… Sedan att de är något mindre än svarta säckarna visst:p fast ja, genomskinliga.

Nej menar inte att vara arg alls! Det blir lätt fel över internet. Menar bara att jag blev förvirrad över att du skrev "vi har alltid hetat så". :P:)

Tussan81
0

Okej.. =) Ingen fara!! Japp större än en ica kass mindre än en sopsäck. Säckarna vi har idag är större än de vi hade innan plus att vi idag har stora som sopsäckar också.. Men nu vet du.. =)

Men vad tror du om att sälja i lösvikt. Att man själv packar i sin säck så väger man och betalar?

[veralera]
0

Det tror jag kommer vara en succe sålänge priset är rätt!! =D(Y)

Tussan81
0

Vi hoppas på rätt pris.. Kommer ha ny butik snart och då också förhoppningsvis kunna rätta priserna lite efter det. Det blir ju tyvärr lite ond cirkel. Vi kan sänka priserna något, men då måste vi öka omsättningen (fler kunder). Om man bara fick fler till att förstå att det ofta lönar sig att köra ut på landet, ja då hade saken varit klar. Men som sagt.. Snart ny butik, nya priser och massa annat skoj. =) Lite kul att bolla tankar och frågor..