Läskigt!
Hej.
Idag när jag va ute med min kanin Saphira och det var ganska mörkt ute. Då skulle vi gå hem igen men av någon konstig anledning så sprang hon åt andra hållet som en galning. och jag fattade ingenting. Så jag tog henne och vände henne så hon kunde gå rätt väg, så kollade jag in i en buske så såg jag en katt som bara stirrade på henne och mig. Så jag tog tag Saphira och gick. Asså katten var typ 1,5 m ifrån henne. Jag blev väldigt orolig.
Men kan katter äta kaniner?
Nja de kan nog inte precis men skada kan de göra eller stressa ihjäl de kan de nog…men oftast blir kaniner bara rädda för katter om de inte är vana vid de:)
Jag tror inte att de skulle äta en kanin. Men katter har ju sina nedrans klor som kan göra stor skada..
(fast min kanin har inte vett att vara rädd för katten, det är katten som är smårädd för kaninen)
#2 Min hund är mer rädd för mina kaniner än de är för henneX)

Katter vågar oftast inte sig på kaniner eftersom de är för stora bytesdjur. Jag har en katt och en kanin och de är typ bästisar, katten brukar följa med ut på promenad och springer glatt efter min kanin :) Har även en film på när Minus (katten) tvättar Peach (kaninen) :) De är supersöta tillsammans.