Långa eller korta öron?
Vad är det man ska gå efter när man ska bestämma vilken ung man ska ha kvar i en kull? Är det längden på öronen när alla ser rätt så lika ut i ansikts form och kropps form? jag har två som har kortare öron och en som har långa öron som redan lagt sig nu vid 4 veckors ålder.
säg er åsikt
MVH Anna-Lisette
Personligen skulle jag valt den med längst öron, om alla såg relativt lika ut i övrigt.
Korta öron riskerar att inte lägga sig ordentligt.

Håller med NinniH, jag skulle valta en med längre öron då :)
Långa öron är ju finast
Så jag håller med Ninni.
heheh dåså, då har jag valt den rätte :)
Jag skulle valt den med längst öron, och bäst päls. För att se pälskvalitén och hur bra pälsen är utställningsmässigt, kan man blåsa mot pälsens riktning. Är pälsen under täckhåren vit, är det ganska dålig pälsfärg, är den mörk, är den desto bättre och har den som "ringar" så är det så bra päls det kan vara. (:
alla blå ungarna har typ ringar. om de är att pälsens färg ser nästan lite fläckig ut. eller hur menar du? jag ska blåsa på dem imorgon och titta (A) sen dom vita vet jag inte hur man tittar?
Du vet där du ser ringarna? Ah, där ser man även om de är helt vita. Är de helt vita under pälsen är det ingen jättebra uts. kanin, har de liksom som ringar är det en desto bättre uts. kanin. :)

Skulle tagit en med långa ööron.

En fråga hur länge är honan med ungar? Blir det missfall frösta gången då hon får ungar med sin bror?(Tjuvparning.)
#9: Varför skulle det bli missfall för att hon får ungar med sin bror?
Ungarna kommer födas precis som vanligt och kommer se likadan ut som vilka andra kaninungar som helst.
Parning mellan besläktade kaniner är inte särskilt farligt.
Det enda som ev händer är att ifall båda bär på en defekt kommer den att dyka upp (ex bettfel).
Är ungarna helt friska utan defekter odyl, kan man vara mer säker på att det är en linje som förhoppningsvis är fri från defekter.
Honan går för övrigt dräktig 28-35 dagar, vanligast är att ungarna kommer på dag 30-31.

#10, Tackar. Nej men man vet aldrig. har hört båda delarna. Men då får vi ju hoppas på det bästa ^^ ;)
Tackar ännu en gång.
De kaniner med ett öra som står upp och ett som hänger, är det för att de har lite kortare öron eller (jämförtvis med andra vädurar)?