Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettom-sajten-och-ifokus
Läst 1150 ggr
Zvintos
0

Artikelförslag

Denna tråden är till för att ge förslag om artiklar.
Vilka artiklar vill ni läsa?
Kom med förslag, så har vi lite att gå på när det ska skapas nya.

emms
0

Jag skulle vilja ha en artikel om de olika pälstyperna :)

Emma

Emelie-E
0

Ja, eftersom vi ska få byta namn på sajten, så vill vi även ha olika förslag på artiklar gällande de andra dvärgraserna också! =)

[Wera]
0

#2 Vad kommer sajten heta? Dvärgkaniner.ifokus? Skrattande

Vill veta om de olika dävrg raserna, även t.ex. om det verkligen är hermelinen som är minst eller dvärgharen? Alla säger att hermelinen är minst men jag tycker dvärgharen är mindre.

Om de olika pälstyperna.
Mer kommer jag inte på just nu.

Emelie-E
0

#3 Yes, så fort vi har fått upp lite fler artiklar om de andra dvärgraserna, så ska vi få byta namn till Dvärgkaniner.ifokus! =)

kaningodis
0

En artikel om vit rödögd skulle vara roligt.

Är det samma som albino? För är det inte något "fel" på albinosar? Kännslig mot sol, dålig syn?

Kastanjegårdens Kaniner

[Wera]
0

#5 Albino, vit rödögt är samma sak. Färgpigment saknas. Och ja de är känsligare mot starkt solljus.

Michiis
0

Man kan ju ha nån artikel med sjukdomar och hur man ska gå tillväga när kaninen blir olika sjuk..

Och så kan man ha nån artikel hur man får en kanin tam :)

kanske en artikel på vad man ska tänka på innan man börjar avla

kom inte på nå mer tips :) ..

// Michis

kaningodis
0

Alltså det finns ju massa bra artiklar på kanin.ifokus, som även passar bra här. Antingen så kan man väl låna dem eller skriva nya, men de blir väl ganska lika varandra.

Kastanjegårdens Kaniner

[Wera]
0

Jag skulle vilja se en tråd om Kastrering & strelisering
- Det är ju två helt olika saker och många tror att man kastrerar hanar och streliserar honor men så är det ju inte.

Michiis
0

#9: Haha ja det hade varit bra x)
Trodde det du sa jag , men här hade man fel (A)

// Michis

Jordgubbsylt
0

#1 Håller med dig :)

Zvintos
0

Bra förslag. =)

Fler?

Animalfriend
0

Toppenbra förslag ni kommit med! :)

#5 Albino är saknad av pigment, det man ser i deras ögon är ögats blodkärl. Albino, medecinskt sätt, klassas inte som färg utan som en sjukdom, jag har haft albinosar, de blir ofta klenare (får lätt tarmproblem m.m.), fast vi kanske inte ska ta detta nu, om vi ska ha en artikel om det. :) Bäst jag stoppar här. :)

kaningodis
0

#13 Okej, visste att det hade med pigment att göra. Är de flesta vit lantarna klenare då?

Har själv en albino/vit rödögd dvv ^^

Kastanjegårdens Kaniner

Animalfriend
0

#14 Ja, det kan man nog säja. :) Har hört av andra som också haft albinos, att de ofta inte blivit lika gamla som deras andra (icke pigmentlösa) kaniner. Så jag tror de har försämrat emunförsvar.

palsternackan
0

En artikel om hur man lär en kanin att hoppa? (A) Min gamling (eller, typ fem år..) skulle vara roligt att göra något med ^^

Zvintos
0

#16: Artikel om hoppning passar nog bättre inne på kaninhoppning.ifokus. =)
Vet att det finns några sådana artiklar där.

palsternackan
0

#17 åh, visste inte att det fanns en sådan^^ tack =)

kaningodis
0

En artikel om tillåtna burmått samt tillåtna mått för transportburar.

Jag har letat men hittar inte de godkända måtten för transportburar, vet någon var det finns? Vet att det fanns en tråd om det på kif men min sökfunktion funkar inte.

Kastanjegårdens Kaniner

Zvintos
0

#19: Här finns måtten för transportbur;

L5 sidan 40.

kaningodis
0

#20 Tack så mycket!

Kastanjegårdens Kaniner

Fatma
0

Något jag skulle vilja läsa som dom har inne på Jätte.ifokus är Månadens uppfödare.

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

lillaisa
0

Om avel och kastrering/sterilisering:)

/Isa

tinaLY
0

En artikel om när & hur man ska vänja sin innekanin att va ute? (ex. hur många grader o.s.v) - vissa har sina kaniner inne på vintern men ute under sommarn eller om man helt enkelt vill att sina innekanin ska bli en utekanin (: