Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettallmänt
Läst 1671 ggr
MixiDixi
0

Vad är din dröm?

Ja, drömmer du om något som du hemskt gärna vill göra med din kanin? Typ att din kanin hoppade 3 meter eller något sånt …

Själv drömmer jag om att kaniner skulle kunna prata …

lillaisa
0

Hm, drömmer kanske mest om att min flicka skulle få kaninungar, men det får nog vänta tills jag flyttar hemifrån eftersom mina föräldrar är lite motsträviga. Att de skulle kunna prata vore inte heller helt fel:)

/Isa

MixiDixi
0

#1: föreldrar är det värsta jag vet

pigelina
0

Min dröm är att föda upp det perfekta lejonet, super gosig och mysig med höga poäng på utställning i antingen havanna eller vit rödögdOskyldig

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

minkaninester
0

Min dröm är att ha en av dem bästa hopp & kel kaninerna (uppfödning)
Men föräldrarna, du vet (;

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

TheMe
0

Min dröm är att kaninens status skulle höjas rejält genom att:

•  Alla kaniner oavsett kön (som inte ska ingå i seriös avel) kastreras och gärna att de som trivs med kompis ska få det.
  • Att man införde id-märkning och ägarregistrering liknande vad som görs på hundar.
  • Skulle också vilja att kaniner skulle slippa burar och istället få leva så frigående som möjligt med miljöberikning.
  • Önskar också att folk kunde sluta ta en massa kullar bara för att det är kul och gulligt.
  • Skulle vilja förbjuda zoobutiker att sälja kaniner.
  • Högre krav för att få bli uppfödare, tex myndig och stor kunskap samt erfarenhet av kaniner.

Drömmen med min egna dvärgkanin är att hon ska få ett långt och lyckligt kaninliv och att jag ska hitta en kastrerad kaninhane som hon kan få leva tillsammans med. Min hona är kastrerad. Glad

"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"

pigelina
0

#5 även om man är omyndig så kan man vara mer seriös en en vuxen person när det gäller avel;)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Majakanin
0

Att hon alltid stod vid min sida och kunde de mest fantastiska tricks och vara så tam så hon kunde sitta i knäet i flera timmar och pussa en varje dag och somna i ens famn och hoppa världs rekord högt i kanin hoppning och sitta ute i sin bur varje morgon när jag kommer(det gör hon men inte varje dag).

Drömma kan man, drömma får man men om det blir verklighet vet ingen mer än drömmen själv. Den kan vila och glömmas bort i ett hörn av din hjärna eller bli efter strävad och aldrig glömmas bort…det bestämmer du!

flack
0

Det som är bra med kaniner är ju att de inte kan prata. De klagar inte, kommenterar inte. Man kan ju tyda deras kroppsspråk, det är ungefär som att tala. Enda skillnaden är att de inte pratar om onödiga saker. Resten är kroppsspråk, så var glad att ditt djur förstår dig utan att du behöver säga något när du är ensam och att det blir som en lugnande själ att vända sig till utan en massa frågor. Drömma kan man ju alltid, men tänk positivt också. Tysta varelser kan vara mer förstående än de som låter en massa. Ville bara visa en positiv sida så att du inte blir alltför besviken eftersom kaninen endast kan tala genom sitt kroppsspråk. Och kom ihåg, ju mer du studerar ditt djur, desto fortare lär du dig dess språk. Ungefär som med människor.

//Medarbetare på Hamster iFokus och Akvariefisk iFokus.

Zvintos
0

Min dröm just nu är att kunna ta hem mina kaniner från sina fodervärdar.
Vilket dock krävs jobb, körkort och bil för (dvs ha råd att ta körkort, köpa bil samt kunna ta mig till vart jag nu skulle hyra in kaninerna).

Majakanin
0

#9   Varför har du de hos fodervärdar?

Zvintos
0

#10: För att jag inte kan ha dem där jag bor nu (lägenhet) och har ingenstans jag kan hyra in som är lätt att ta sig till året om.

Majakanin
0

#11 stackars dig  :(