Herrugud, hjälp! :'(
Herrugud, hjälp! :'(
En av mina honor hade rymt och fött 5 st ungar i halm förrådet, 4 överlevde. Jag klippte bort päls från de andra honorna och la i hennes bolåda i boxen tillsammans med honans gosepläd, så nu är dom varma . Hade dom på en värmekudde medans jag vänatde på mamma. Dom verkade ganska klena och jag vet inte om hon diat dem. Har en annan hona som fick ungar igår, 3 stk. Borde jag lägga över ett par av Mayas ungar till Yada och hoppas att hon accepterar dem, elr vänta och se om Maya diar de nyfödda? Yada har mycket mjölk, det borde räcka åt Mayas också.
Jag är rädd att hon blev stressad av situationen och har övergett dem. Maya fick ungar för ca 2 månaders sedan, men nu fick hon ungar igen?! Det enda sättet hanen kan ha kommit in i hennes bur är att först krypa genom ett 5 cm stort hål och sedan hoppa 1 m över boxdörren. De gamla ungarna är redan utflyttade.
Snälla hjälp mig jag har panik, jag gör allt för att ungarna ska klara sig ! ! !
Vart är honan som födde ungarna nu? Är hon fortfarande på rymmen?
Om du inte har hittat henne så är ju ungarnas enda chans att överleva om du lägger över de till den andra honan. Är kaninerna (honorna) samma storlek? Tänkte så att inte den ena är en stor ras och den andre en liten ras.
Kastanjegårdens Kaniner

Jag har mina kaniner i ett ombyggt kalvstall, så alla bop i boxar som är ca 300x200 cm och hon hade bara rymt utanför boxen och lagt ungarna i förådet där jg förvarar hö och halm. Ja honorna är lika stora, de kommer från samma uppfödare :) Jag gjorde så att jag la över 2 av ungarna till Yada, de som såg starkast ut. Hoppas nu bara att Maya diar de andra två! "/
Hur gick det?
http://julialex.blogg.se
Också nyfiken, gick det bra?!

gick det bra?
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
jag säger som de andra…funkade det?,gick det bra?
Hur gick det?
/Isa
Undrar oxå hur det gick?
Hur har det gått?