Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettkullplanering
Läst 3214 ggr
hugoochip
0

Chip + Vindens Glader

Den 23/1 kommer dessa kaniner träffas. Vi hoppas på lite ungar i Februari.

Chip är en mycket vacker hona. Chip är en hona som är väldigt social och kommer fram när man öppnar buren och ska pussas. När hon hoppas så hoppar hon kraftfulla och stora hopp. Chip och hennes dotter är oerhört lika och det är inget negativt. De är matvrak och himla trevliga honor. De är de trevligaste honorna jag träffat på. Många honor är aggressiva och morrar och attackerar under brunsten men det gör inte dessa honorna. Chip är inte så högt klassad då hon flyttat runt. Hon är riktigt duktig hemma men på tävlingarna kommer hon precis utanför. Men det börjar ta sig. Chip är en madagaskarbrokad hona. Hennes dotter Suffi är oerhör lik denna damen. Snäll som bara den, kan hoppa riktigt bra och är en favorit hona. Man kan se mycket Chip i Suffi.

Chips klassning:

Rak: Lätt 1p

Krok: Msv

Höjd:Elit(65cm)

Längd: Ej E

U: Whitney

E: Doncke Shott

Sedan dagen Emma fick hem Glader har han varit en hane med mycket energi och glädje. Det är lättare att räkna de dagar han är sur och inte gör glädjeskutt än de han gör det på. Glader är ett glädjepaket. Glader är oerhört lik en i hans släkt, Pow. Inte bara till utsidan utan hela han är lik Pow. Glader springer fritt i trädgården och älskar andra kaniner, dock gillar inte alla honom tillbaka. Glader älskade Lätten mycket men han tycker Msv är mer hans klass. Han kan hoppa Msv hinder stillaståendes och klarar de. Ibland är han väldigt snabb men då är han konscentrerad också. Glader har stora och luftiga hopp och är oftast långt över hinderna. I raken hoppar han oftast bort till andra hindret i ett hopp och sparar då en massa tid. Glader är duktig i höjd men är ännu bättre i längd och då kan ungarna ärva att mamman är bra i höjd + att pappan är bra i längd. Han ska bara tävla höjd och längd också. Han har varit för ung innan när det fanns med på tävlingarna.

Gladers klassning:

Rak: Msv 1p

Krok: Msv

Höjd: Ej startad

Längd: Ej startad

U: Happy Little Surprise

E: Hästängens G CH Tirant

Med Gladers snygga kropp och en massa muskler, hans hoppstil och Chips kropp, hoppstil och personlighet så kommer det bli bra ungar. Det kommer bli snälla ungar som kan hoppa otroligt bra med rätt förare.

Pris: Ca 300:- Ingår i priset: Övergångsfoder, härstamningsbevis och ev en tävlingsbok.

Om ni är intresserade maila Hjartelyckanskaniner@hotmail.com eller samocleo@hotmail.com eller ring 076- 0487552. Kaninerna kommer finnas i Ängelholm, Skåne.

Bild på blivande pappa Glader

Fotograf:Ayla

hugoochip
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blivande pappa Glader

Foto:Ayla

hjartelyckanskaniner
0

Nu har han blivit lite grövre på vissa ställen. Mycket muskler på rumpa/bakben och bröst/framben.

En av mina snällaste kaniner=)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

minkaninester
0

Glader är verkligen tummen upp! :)

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

hjartelyckanskaniner
0

#3 Han har förbrättrat sig oerhört mycket! Gud min lilla älskade kanin=)

Mvh Emma

Denna kommentar har tagits bort.
hugoochip
0

Du kan ta bort inlägg 5-13:)

Det gör igenting^^

minkaninester
0

#14: Fixat! :)

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

hugoochip
0

Tack^^

Chip är nu parad och allt gick bra,hoppas på bebisar ca 22 feb!Skrattande

Fridaaaa
0

Finns det någon hemsida??:D

Verkar vara trevliga kaniner. Finns stamtavla också till i så fall?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
0

Finns det någon hemsida??:D

Verkar vara trevliga kaniner. Finns stamtavla också till i så fall?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

hjartelyckanskaniner
0

Svarar för Felizia.

Dessa kaniner kommer inte få stamtavla då de inte är renrasiga. De är vädurskorsningar och är då större än dvv men mindre än tyskvädur och mycket mer smäcka. Högresta är de också.

Felizia har ingen hemsida men du kan se Glader på www.freewebs.com/staffanstorpsfuchs/. Jag äger Glader =)

Mvh Emma

hugoochip
0

Dessa kaniner kommer bli supertrevliga!

Det som kommer följa med i priset är följande:Övergångsfoder, härstamningsbevis,köpeavtal och ev en tävlingsbok=)

kaningodis
0

Kanske missade det, men blev det några små kaniner?:)

Kastanjegårdens Kaniner

hugoochip
0

21# Dom är planerade till den 22 feb;D

kaningodis
0

#22 Opps, nu räknade jag helt fel…Skämsfick av någon anleding för mig att det var den 31/2 idag…och den dagen existerar inte ens…ojoj, jag måste vara trött!

Kastanjegårdens Kaniner

hugoochip
0

23#Haha,det hade ju varit lite tråkigt om ungarna kom på en dag som inte existerar xD

hugoochip
0

Jag kanske inte nämnt det men jag vill att ungarna främst kommer till någon som kommer tävla dom då det är det dom är avlade för=)

hjartelyckanskaniner
0

#23 Du är inte mer trött än vad en på mammas jobb var en gång ;) hon skulle ha lön den 32 Juli=P

Mvh Emma

hugoochip
0

26#Haha xD

hugoochip
0

Chip har nu börjat boa som en galning,så ungarna kommer komma vilken dag som helst.

Spännande!^^

hugoochip
0

Bebisarna<3

hjartelyckanskaniner
0

#29 Jag tycker att mina är stora, men dina är ju enorma! :O och det skiljer 2 dagar. Fast jag har ju 3 st mer som ska matas^^

Jag vill ha dina japan + mina bebisar<33 Jag kommer få beslutångest sen när jag ska välja och om alla är honor av de som är japan så blir det ännu värre!

Mvh Emma

hugoochip
0

Bebisnarna är nu 13 dagar och har öppnat ögonen<3