(S) Kaninhona. Eventuell omplacering
Jag ska eventuellt omplacera min kaninhona Luna till sommaren, men förhoppningsvis ska jag hitta en annan lösning eftersom jag inte vill behöva göra det.
Hon är för tillfället innekanin, men vill att hon ska få bli utekanin. Hon är inte rumsren, men använder toalådan relativt bra men långt ifrån alla gånger.
Hon bor med en kastrerad hane men det uppstår problem när hon brunstar. Mest synd blir det väl om hanen, men tror även hon blir väldigt stressad och har redan hunnit vara skendräktig några gånger. Men hon skvätter även kiss när hon brunstar vilket är ett problem när man bor inomhus. Hon har aldrig gjort det mot oss människor dock.
Om det blir aktuellt med omplacering vill jag att hon ska komma till en person som är van att ha kaniner. Hon hatar när man ska klippa hennes klor och sitter absolut inte still och försöker söka skydd uppe i famnen.
Men hon är snäll och har aldrig bitits. När man håller i henne ligger hon gärna vid halsen och bara myser.
Men när man bär henne måste man hålla i ordentligt eftersom hon finner det väldigt obehagligt.
Hon blir 2 år nu i slutet av mars. Hon är viltgrå brokad hermelinkanin.
Och vi finns i Luleå.
Om det blir aktuellt så blir det till sommaren när hon kan flytta ut. Kan tänka mig att släppa iväg henne tidigare om någon gärna skulle vilja det, men då får man som sagt räkna med att hon skvätter kiss ibland.
Finns det några frågor så ställ dom.
Och är du intresserad så hör av dig.
Men jag ska börja undersöka andra alternativ så att jag kan ha kvar min lilla bebis.
Just ja. Hon motionerar väldigt dåligt inomhus så det är en annan anledning varför jag vill att hon ska få bo utomhus. (Hon är inte tränad att gå i koppel.)