Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etiketttävlingar-och-lekar
Läst 4385 ggr
minkaninester
0

Lek - Moroten

Snott från kaninhoppning.ifokus Tyst

Leken går till såhär, att det är som en staffet pinne. Du ska skriva som om det är din kanin som berättade. Sen efter du skrivit, lämnar du över "moroten" till en kanin, som du väljer, ex:

Hej, jag är Ester…. blablablabla..

Och jag lämnar över moroten till *Märta*.

Den som skriver först i inlägget börjar, sen väljer den en kanin den vill veta mer om. Kaninen som du valt, kommer ägaren skriva om.

Är något oklart är det bara att fråga! :)

Man får inte välja sin egna kanin :)

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

minkaninester
0

Ingen som vill berätta om sin dvärgkanin? :)

MVH.
Louise T

hjartelyckanskaniner
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan skriva om Sven =P

Jag heter Kyrkeliden's 7Up men kallas för Sven.

Jag älskar att hitta på bus. Att sno kanelsnäckor är det bästa som finns! Detta har jag nog lärt mig av min far;) Jag har även lärt mig att busa med matte. Att förstöra en hel höbal är ju superkul!

Att hoppa är lite, lite tråkigt men jag gör det för matte + att det finns super snygga honor på tävlingarna;) Jag har chockat matte med att ta 2 pinnar! 11a kom jag första gången och 6a andra gången.

Jag har ett fint huvud och en fin kropp, enligt matte. Men jag väger liite för mycket. Det visade sig på stambokföringen. Dä vägde jag 2,07 kg =P

Jag skickar vidare moroten till Froste!

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Maiae
0

Putt :)

Mvh Maia

alwiz
0

Puttputt =)

hugoochip
0

Kom igen Froste!Skrattande

Zvintos
0

Ojsan hoppsan, jag har inte kunnat skriva nu när matte haft fullt upp och håller på och packar inför flytten. Skäms

Mitt fullständiga namn är i alla fall Zvintos Froste, fast matte kallar mig för Froste eller snutten.
Jag föddes den 30 Juli 2009 och är snart 6 månader gammal.
Börjar bli en riktigt snygging om jag får säga det själv. Oskyldig

Tycker det är urkul att få springa runt på tomten.
Men jag håller mig till de plogade gångarna, resten är för djupt för min smak.

Nu när matte flyttar ska jag tydligen ut på foder.
Ska bli spännande att se om det finns några snygga brudar dit jag ska.

Skickar vidare moroten till Dixi.

MixiDixi
0

#6: antar att du menar mig?

Hallojsan alla kaninizar där ute i det stora!

Här kommer jag! Jag är snart 1 år- jag fyller år i juni. Min matte tycker jag är snyggast på hela jorden! Det tycker jag med …!

Mitt namn är Dixi Stampeson- Stampeson kom matte bara på … Men jag borde heta Snyggeson! Eller va tycker ni?

Ibland sätter matte upp bommar- hua! men sedan måste man reta matte genom att hoppa över och krajja bommarna …

Mattes mamma är hemska tanten. Jag avskyr henne! Hon tog mig på bakbenet en gång- så jag skulle stanna- men då blev jag rädd! Det har jag väl rätt till?

Jag är mattes lilla bebis xD hon brukar komma till mig efter skolan, då hon ska få några pussar av mig för att muntras upp :)

Jag tycker att JAG är snyggast på hela jorden, men det är jag väl?

Matte har ett hus som är JÄTTESTORT! Huset är 43 cm högt, det brukar jag hoppa upp på och snacka med mattes ponny :)

Nu skickar jag över till Ester :)

minkaninester
0

Tackar för moroten dixi, den var jätte god! :)

Ester heter då jag och är mattes ögonsten.
Mamma brukar kalla mig "monstret", men det
är för att jag alltid ska springa hela tiden, hehe.
Men vem gillar inte att springa? Det måste ju gå fort,
eller hur? Flört

Jag är lite mer än ett år, men känner mig bara
som några månader, för jag har världens snyggaste kropp,
och världens snyggaste päls. Det tycker jag i alla fall,
om mamma säger faktiskt att jag är världens sötaste…

Jag bor ensam här hemma hos Louise, men snart
kommer det antagligen en liten vädurskorsning som ska hålla mig
sällskap, mamma har sagt att det är en hane…
Då kanske jag kan flörta lite, haha Oskyldig

Men nu har jag gnagt färdigt på moroten, 
och jag skickar den vidare till Golden Phoenix "Phoeb" :)

MVH.
Louise T

Husberg
0

Tack Ester!
Mitt namn är då *Misspinky's* Golden phoenix. Kallas för "Phoeb". Är en värdurskorsning i färgen Madagaskar.
Om dagarna får jag komma ut och springa av mig i en stor hage eller också gå i sele. 
Jag kommer ihåg när jag och mina syskon satt i en hage en varm sommardag, två tjejer satt utanför och kollade riktigt länge på oss. Jag och mina syskon var då i 6-7 veckors ålder. 
1-2 veckor efter denna varma dag hamnade jag i transportbur. Påväg hem till Elin. Jag hamnade senare under dagen i en nyskrubbad bur med nytt färskt spån och hö, vatten och massa mat.

Veckor efter till och med månader har jag blivit jättestor och kraftig. Klassat upp mig så pass bra att jag har en pinne kvar till debut i medelsvår. Kanske inte världens högst klassning men alltid något! På banan håller jag tempot uppe dock måste jag ha kontakt med min förare under loppet.
Hemma är jag snäll men vill inte sitta i en tråkig famn allt för länge. Hälst vill jag springa in och ut genom min tunnel som finns i min hage. Jag bor inte ensam hos Elin. Bor bredvid två honor varav en är dräktig och ska få fina bebisar nu på Söndag eller nästa vecka.

Jag har skalat moroten för nästa hungriga kanin och den ger jag till Zäta. Linnea Nilssons kanin.

lydds
0

Zäta var namnet. En cool liten kaninbrud i sina bästa år!
Jag är född 2008.
Matte säger att jag är färgen viltisabella. Men själv vet jag att jag är den mest perfekta och vackraste kaninen på jorden!
Hoppkung är jag också! Bäst på allt. 
Jag bor ihop med min bästa kompis Triffis. 
Hon och jag har bott ihop sedan vi var små, en riktigt bra kaninvän är hon!
Matte tror att jag är sjuk bara för att jag pratar mycket! Visst är det knäppt? En kanin måste ju få prata. Och sen är jag vääldigt pussglad av mig Kyss
Men nu måste jag sova! 
Jag tackar för moroten och skickar den vidare till.. Spöke! Skrattande

alwiz
0

Puttar ;)

hugoochip
0

Kom igen Spökis!Skrattande

[Wera]
0

Puttelipuutt!
Om Spöke inte är inne och kollar då? ;) Ska någon annan hoppa in istället?

minkaninester
0

#13: Jag tror faktiskt inte att Spöke håller till här inne faktiskt! ;)

MVH.
Louise T

kaningodis
0

lydds: Du kan väl välja en ny kanin om du vill så kan leken fortsätta.

Eller så kan någon annan berätta om sin kanin och sedan skicka moroten vidare till en annan kanin.

Kastanjegårdens Kaniner

riiffen
0

Lilla Riff skulle inte ha någonting emot att skriva några rader… xD

medarbetare på allergier.ifokus .

Popstar
0

Jag tror inte Spöke håller till på dvärgkaniner, så jag skriver ? (A)

Mitt namn är då Flamencos In Touch With Eternity, men matte Anna kallar mej för Tino eller gubben Oskyldig

Anna säger att jag är av färgen viltgul, snyggt! ;)

Om jag får säga det själv så är jag en riktigt snygg kille i sina bästa år, i Augusti fyller jag faktiskt 2 år! :D

Anna köpte mej från Karin Löfberg den 3;e januari, så jag har varit hos henne i mer än en månad, jag stortrivs!

Matte kallar lägenheten jag bor i fyrfackare, rummet bredvid mej bor en jättesöt kanintjej, Tíndra :)

På dagarna får jag oftast vara ute i en stor kompostgallerbur, den är bredvid en annan bur med tak över, som laban oftast är i då han hoppar över kompostgallrerna, jag fattar inte hur han orkar!!!

På tävlingarna kan jag bli ganska het, men vem orkar sitta still i en sele?!

Jag har hela 9 kullsyskon, varav en som är avliden :(

5 är hanar, 3 honor :)

Mamma är Nixie, Flamencos Geart Of Eternity.

Och min pappa är Zell, Tassens Zell Dincht :)

Jaja, nu måste jag nog avsluta, jag lämnar över moroten till Julia's My Sweet Dream, Molly :)

[Fruktiz]
0

Hej jag heter My Sweet Dream, men mamma Julia kallar mig för Molly!

När jag var liten och bodde hos Anna (Popstar) kallade hon mig för Lucky, men min mamma, Pinkstar Princess sa alltid Molly till mig. Hon sa att jag alltid ska heta det! Jag tycker också att mamma hade ett konstigt namn, så jag sa alltid Tíndra till henne!

Det var hos Anna och Ida som jag bodde när jag var liten. Nästan varje dag kom Julia och Ellen och hälsade på och jag blev så fäst vid dem så jag bestämde mig för att flytta hemifrån! Men ibland kommer jag faktiskt och hälsar på mamma. Fast hon vill bara bestämma hela tiden! Hemma är det JAG bestämmer!

Jag tycker att allt Tino gör är coolt så jag ska också skryta om mig själv! Oskyldig

Jag kan nästan hoppa lika bra som pappa, Stampe (eller Wild Texas Summer, som Anna kallar honom för), gjorde när han var liten! Men egentligen är jag inte så liten för 14 maj fyller jag 1 år! På lördag ska jag hoppa tävling för första gången, det kommer bli superkul!

Nu ska jag berätta om mina coola låtsasfarbröder och låtsassyskon!: Jag har två coola farbrödrar; Laban (Hard Metallica) och Tuffe (Mr. Summerpeace)! Sen har jag 6 låtsassmåsyskon; Star (hane), Elvis (hane), Tingeling (hona), Jenny (hona), Blunder (hane) och Cirkuz (hane). Först hette Jenny Tigerlilja och Elvis Brownie, men deras nya ägare bytte namn. Men dem känner jag inte så mycket.

Det var väl allt om mig tror jag… Glad 

Jag känner inte så många här, så nästa kanin som vill får skriva om sig!

hjartelyckanskaniner
0

Jag kan skriva om Alf =)

Jag heter Kyrkeliden's Sann & Ärlig men kallas för Alf. Jag älskar att hoppa, ja, äääälskar! Jag bryr mig inte om hur höjden eller längden är, det är så skönt att hoppa. Man är i sin egen värld.

Jag är som Emil i Lönneberga. Mitt andra namn är bus men stort b. Jag älskar att busa och retas med matte. Att kissa ner henne är det roligaste för då blir hon så blöt, höhö. Jag kan inte sitta still, men att lyda, det kan jag. Jag är väldigt uppfostrad när det gäller att hoppa och när matte säger ''In'' så hoppar jag in i buren. Det känns skönt att lyda för då blir matte så stolt. Man får måånga pussar av matte och ibland blir det tjatig och det är ju bara såå pinsamt ibland andra kaniner, speciellt tjejer. Jag älskar mina brudar här hemma. Speciellt Tosca. Hon har en sådan speciell päls som är skön.

Jag och mina syskon har klassat upp sig snabbt i hoppningen. men vi är ojämnt uppklassat för vi har knappt tävlat rak. Brorsan som är bäst är svårklassad. Det gillar jag inte så jag måste klassa upp mig snabbt. Jag ska tävla i helgen och jag är super taggad. Jag älskar att tävla och vara i centrum.

Jag längtar tills jag ska träffa någon hona.

3 ord om mig. Störst, bäst och vackrast ;) Det tycker matte iaf, och hon har rätt om det.

Hoppas vi ses på tävlingsbanorna!

Jag skickar moroten till… Ida! Den söta lilla dvv honan hos ''Husberg''

Mvh Emma

Husberg
0

Man tackar Alf!

Mitt namn är Ida, egentligen Gillbo's Ida. Jag är en tjej på snart två år, chinchilla färgad och renrasig dvärgvädur. Om dagarna sitter jag och väntar på Elin, när hon kommer hem från den evigt långa skolan ger hon oss nytt foder, hö och vatten. Efter det får vi komma ut och sträcka på benen. Förutom jag bor jag med två andra kaniner, Golden phoenix och Midnight Glory. På helger åker vi riktigt ofta och tävlar dock har jag haft ett uppehåll och kommer ha ett ytterligare uppehåll då jag gick tom med Nonstop's Manzano. Idag ska jag paras om med Frihetens Dayo, mer om oss finns på kaninhoppning.ifokus!

Elin tycker att jag är riktigt duktig på att hoppa även fast jag inte är framavlad till det. Har 1 pinne i Rak lätt och 2 pinnar i Krok lätt, Elin har sagt att jag ska bli medelsvår efter kullen, knas-Elin! Matte har även nämnt att jag ska registreras i höjd och längd så att jag får variera lite.

Det var lite om mig det, glöm inte att skicka intresse till Elin om kullen, om det finns förstås! Annars finns det en liten besk morotsbit kvar till Jeppe, som bor hos "SaraDerek"

Pehpsii
0

(jag tar gärna emot en morot om någon vänlig själ vill ge en q;)

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

SaraDerek
0

hihi tack ida :D! fresten du var en riktig snygg dvv :)!

Mitt namn är då Jeppe och jag är en vit blåögd dvv herre (;

Jag flyttade till Sara den 6 februari, så jag har inte bott här sålänge men sormtrivs! Min nya matte har några riktigt snygga honor med som jag gärna vill para, dock tycker matte att jag gått över styr när jag tror att hunden,katten o sara är en hona o.o

Nog pratat om det! jag är ett riktigt matvark, så jag är glad att jag fick smaka på moroten! Jag springer lös i Mattes rum hela tiden som är jätte skönt då det är så himmla tråkigt att sitta i bur!! Jag har en riktigt rolig tunnel (; Jag har även fått vara ute i snön en stund som var riktigt kul men kallt!!

Ni kommer att få se mycket av söta mig här kan jag säga (a)

Nu vill jag skicka vidare moroten till hm… Weras kanin Nalle! då han är lika  snygg och vacker som  mig (a)

så nalle varsegod!

Husberg
0

#22: Om du inte läst #20 så kan jag meddela att du fått moroten!Glad

SaraDerek
0

#23 haha såg det nu :p! ursäktar mig ^^

Pehpsii
0

Jaha nä, nu tar jag mig friheten då q=

Mitt namn är Princess Peach (Hjärtelyckans Ashlee) Men kallas mest för Peachy Pie (eller Pajas för det är det jag är mestadels av tiden). Jag bor i Helsingborg i Skåne och är frigående lägenhetskanin.

Jag är en glad och pigg tjej på precis ett år nu. Större delen av mina dagar går åt att göra matte och husse galna med alla mina upptåg. JAg tycker om att hoppa upp på och i saker. Typ bokhyllor, fönsterkarmar, in i frysen, byrålådor, på pappas dator och mammas guitar hero trummor osv osv. I övrigt springer jag mest runder. Mamma säger att jag föddes nog med en raket i bake för jag kan verkligen aldrig sitta still, inte ens när jag gosar, då rullar jag runt i mammas knä och buffar henne i ansiktet!

Innan så gick jag ihop med en kille som heter Chewie som jag brukade driva till vansinne, men när vi fick en annan tjej hit till familjen så blev jag lite tokig så nu får jag gå själv (för annars ger jag båda stryk, haha!). Men det gör mig inte så mkt, jag leker med husse e massa.

Husse som inte ville ha mig först men nu är han helt kär i mig! Han brukar hålla mig som en bebis och pussa mig på magen och säga att jag är det mjukaste och mysigaste som finns i heeeeela världen ^__^

Mamma har försökt att få mig att hoppa men sånt orkar jag inte koncentrera mig på, det är mkt roligare att gräva eller springa runt med pinnar i munnen (vadå? alla hundar gör ju det!)

Sover gör jag hälst i min hö-häck eller i den lilla tygkorgen som mamma ställt under sin säng.

Och min favoritmat är persilja!

Matte lämnar över moroten till Elina och någon av hennes hermeliner

alwiz
0

Putttputt :)_

pilot skulle inte tacka nej till att gnaga på moroten nångon gång  ;)_

[Fruktiz]
0

Då kan väl han göra det om inte Elina svarar..? :)

Pehpsii
0

Ja då får pilot moroten istället *kastar över*

alwiz
0

_Tack för moroten :) Kan någoin Medarbetare fixa så att bilden syns direkt i inlägget? (a)<3

_Hejhej!
Jag är då Pilot :) Eller jag heter igentligen Sävast Lanjelin men ingen säger det för det är ju så långt och tjorvigt.
Pilot passar ju jättebra på mig eftersom jag flyyyger över alla hinder, hihi :D Eller, jag tycker det är lite läskigt när man ska hoppa innomhus på mattor, det är ju så konstigt! Man ska ju vara ute och hoppa, då flyger jag i alla fall :) Har faktiskt också 1 pinne i Lätt Rak, och jag kommer att ta ännu mer!
Min matte brukar kalla mig _galenkanin,_ det är konstig; jag som alltid är så lugn… Fast om jag ska vara ärlig kan jag ha lite överskottsenergi ibland, men vem har inte det?
Jag hade nästan glömmt bort att säga hur gammal jag är :O jag är i alla fall snaaart 1 år. Jag fyller år den 27 Maj :)

Nu kommer jag inte på något mer att skriva så jag skickar vidare moroten till RIFF :D som ägs av riffen :D

kaningodis
0

#29 Fixat! :)

Kastanjegårdens Kaniner

hjartelyckanskaniner
0

#29 Du kanske ska ta en annan kanin då Ulrika är på semester och inte kommer hem på 3 dagar. Sen kan den som fått kaninen välja Riff=)

Väldigt många är på skidsemester nu när det är sportlov.

Mvh Emma

Ida-M
0

Kanske att Skrållan får smyga in och skriva en rad? :)

Ida-M
0

Jag ska snart gå.. så skriver lite nu..

Hejsan! Mitt namn är Skrållan, jag är en busig dam i mina bästa år! Nåja, ibaland kan man ju önska att man var lite yngre. Men för att vara så gammal är jag snabb som en raket xD jag hatar när saker inte går till på mitt sätt, jag är bossen i huset, i Sverige, i världen, i UNIVERSUM! Banan det älskar jag mums, ;) gurka är inte lika uppskattat. Hoppa det kan jag med, men när jag var yngre så kunde jag både hoppa höga hinder med ordentlig fart. Nu går det lite mer trögt. Matte brukar kalla mig bebis och tanten vilket jag inte riktigt kan förstå. Det är ju två helt olika saker!? Ibland är jag tydligen bebistanten också. Hon kanske slår ihop sakerna för att jag är gammal men endå uppför mig som en bebis? *fundera* För jag växer då aldrig upp! Men jag bits iallafall aldrig, så barnslig får man inte lov att vara! Till sommaren fyller jag 7 år, det ska vi fira stort! :D

Någon kanske kan sätta in bilden här? Det vill inte fungera idag :/

Hmm.. vem ska få den lilla morotsbiten som är kvar.. (?)

Teddytassens Breez "Jocke" får nu moroten för att han är en söt liten grabb! ;)

hjartelyckanskaniner
0

#33 Jag lade in bilden i inlägget. Jag tror du menade det?

Mvh Emma

Ida-M
0

#34 Ja, tack så mycket :) , de har inte funkat de senaste dagarna..

Fralice
0

Hohoh Malin,din kanin!Tungan ute

malin--a
0

Hej på er!

Jag är en glad och pigg dvärgvädur på nu ca 10 månader, 3 maj fyller jag år. Nästan så att jag längtar lite redan, när jag fyller 1 kan matte tillexempel inte kalla mej för bebis längre!

Springa i sele och hoppa är nog det roligaste jag vet! Leka kurragömma med matte är oxå skoj, för hon hittar mej nästan aldrig så jag får alltid krypa fram själv, hihi. Kvällarna när jag och Bella får kvällsmat är oxå mysiga, när Bella (tråkmåns) sitter och äter sitter jag alltid hos matte och myser. Jag får passa på när de inte sitter några tjejer brevid och tittar. Då kan man ju inte sitta och bli klappad.

Nu vill matte ha datan, så jag skickar vidare moroten till Robert!

Fralice
0

Tack Jocke,jag älskar morötter!

Jag heter Robert då,Heas Robert för att vara lite macho,uppfödningen jag kommer ifrån är ur mysig.

Jag är livsnjutare och älskar att pussa på min matte tills hon blir blöt,och att sitta och vakta vid dörren.

Därimot så hatar jag snö,när min matte sätter ner mig så vägrar jag röra på mig tills hon bärt upp mig. Jag fyller 1 år 8 maj,wiho,hejdå tonåren!

Molle,ta imot moroten!

pigelina
0

Någon av mina smakar gärna på moroten(a)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Fralice
0

Då tar vi Pigelina förstFlört

pigelina
0

ok:P

Hej!
Jag heter Sagornas Tequila och är en lejonhuvad kanin på 1 år,
Jag har den snygga färgen japantecknad svart/gul och äälskar mat. Matte tycker jag är lite tjock av mej, och så säjer hon att jag får äta mindre av allt gott(a) för annars så kommer jag bli 00 på utställningen:(
Men det är ju inte sålätt att äta mindre om matte ger mej massa mat endåObestämd Det är ju såå gott!

Jag bor mittimot min kille Akilles och Blomma, Blomma gillar jag inte, och hon har konstiga öron sånna so m hänger ner, så som alla på hopptävlingarna har ofta. På min vänstra sida bor Aska och Sötis, Aska berättade för mej i går när Sötis kom hem och sa att hon oxå skulle få kaninungar, med min farfar!:O, att Akilles var hennes kille oxå, så kan det la inte varaGråter 
Sen så bor ju även en sur gammal gumma, nä men hon fyller 4 år!:O lite längre bort i en bur, vi är inte jätte bra kompisar men hon är ok, vi brukar ha våra transportburar bredvid varandra i bilden:)

Matte tycker jag är jätte duktig på att hoppa, när jag vill(a) men jag har faktiskt kommit på plats 9/31 och bara på 2+1 fel!!! Hon kan la inte begära mycket bättre av mej, jag har ju faktiskt snygga uppåtöron med massa lurvig man omgring mitt huvud*stolt*
Det brukar faktiskt bara vara jag och mina gårdskompisar och aksnke någon till som har denna snygga lurviga manen på hopptävlingarna:D

Det var allt från mej jag lämnar över moroten till Molle som jag snodde den ifrån;)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

[Fruktiz]
0

#31 - Nu kanske Riffen vill skriva något om Riff? :D

hjartelyckanskaniner
0

#42 Ja, det tror jag =) hon kommer hem idag.

Om Molles ägare inte kan skriva så kan Ullrika (Riiffen) skriva om Riff =)

Mvh Emma

riiffen
0

Hoppas att det är okej att jag snor moroten från Molle nu?=) Min lilla kille tackar för moroten^^

Mitt namn är Riff och jag är en svart dvärgvädur. Det är jag faktiskt trots att mina öron står åt alla håll, men det tycker matte bara är gulligt:* Jag föddes i början av mars 2009, och jag kommer ifrån Sagostundens kaniner :) Matte brukar säga att jag är världens busigaste kanin. Jag älskar att busa! När matte ska hämta mig från buren så springer jag runt i full fart så att hon inte ska få tag på mig, och när hon väl har lyft upp mig så låtsas jag att jag är jättesur och tuggar på hennes jacka så att den går sönder. Den har jättemånga hål nu!:D fast när hon säger till mig strängt är det inte lika roligt. Då trycker jag in huvudet mot hennes hals och visar upp min allra snällaste sida, så förlåter hon mig direkt^^ Jag hatar gammalt hö, det är jätteäckligt. Jag tycker att det är gammalt när det har legat några timmar i buren. Usch! När matte fyller på hö till mig så blir jag jätteglad och ställer mig på bakbenen med frambenen i höhäcken och smaskar jättemycket. Vadå då? Det är ju jättegott med nytt hö ju! Matte har försökt lära mig hoppa, men det är jättetråkigt att springa runt och vara lydig! Det bästa jag vet är koppelpromenader, det är superkul! Det finns jättemånga roliga saker ute i trädgården! När jag träffar andra kaniner är jag jättekaxig. Matte brukar säga att jag är liten men tuff. Det tycker jag stämmer in jättebra, för trots att jag är liten så är jag bäst och tuffast i världen! Nu tackar jag för mig och Det som blev kvar av moroten skickar jag vidare till Chili, som ägs av Qepta!

medarbetare på allergier.ifokus .