Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1166 ggr
Emiizan
0

Byggde bur :D

Eftersom mina små "tjuriga" hankaniner tvunget inte kan vara tillsammans trots kastreringen så fick vi bygga lite igår (;

På bilden ser ni den buren jag har - som den var från början. Igår byggde vi en underdel på den och för att vara första bygget på en bur (för oss) så är jag faktiskt nöjd! :) Kaninerna verkar trivas som vanligt och dom har båda gott om plats.

Bild kommer senare (i en "kommentar") för jag har inte hunnit fotta! ;)

loveorhate
0

Kul:)

Bara en grej, trixie burarnas handtag (typ hjärtan) kan rov djur få upp. Min kompis hade en sån och räven krafsade typ med tassarna så den kom upp, för på morogene var kaninen borta, det var rävspår och dörren stod öppen.

Asså det är inte för att vara negativ elr nå, bara tänker på säkerheten och kanske byter lås elr så^^

Emiizan
0

#1 Japp :)

Okej, men vi har inte riktigt ett sånt som på bilden, utan vårat är snurrat jättehårtfast för vi öppnar alltid taket ist. Det är knappt så jag själv får upp det x) Och vi bor i en by där vi aldrig har sett rävar eller liknande rovdjur så det är förhoppningsvis ingen fara :)

Men tack så mycket för varningen! (:

loveorhate
0

okej, kul iaf:)

Emiizan
0

#3 Japp :)

Valkyrie
0

vad roligt, har du kastrerat båda? i så fall ska du köpa tjejer till de? :)

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Emiizan
0

#5 Ja, jag kastrerade båda men dom är fortfarande ovänner :S Tyvärr får jag inte ha fler kaniner, annars hade jag köpt två honor :)

Valkyrie
0

okej vad synd , du kan ju försöka sedan igen försiktigt :)

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Emiizan
0

#7 Jaa, har du nått tips om hur man kan försöka få dom att bli kompisar igen? :)

Zvintos
0

Är det du som fotograferat bilden i inlägg #0?

Emiizan
0

#9 Nej. Hurså? :o

Zvintos
0

#10: För i sådana fall får du inte ladda upp den.
Det är ett  brott mot upphovsrätten och copyrightlagen att ta bilder man själv inte fotograferat.

Därför kommer jag plocka bort bilden.

Emiizan
0

#11 Jaha :o