Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettallmänt
Läst 1772 ggr
Cornelialyck
0

-20 ;o

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ojojoj,såhär kallt har vi inte haft det på länge Förvånad

På dagen är det mellan 20 och 21 grader KALLT!

Och på natten är det 40 minus grader.Jag bor endå i Gävle där det inte brukar vara så kallt Glad

Tack och lov bor min lilla kanin svennis inomhus,så han får väll tillbringa dagarna i huset och springa lite.

Kommentera Flört

Em--ma
0

Hos oss var det 21 för nå timme sen! Usch va kallt det va! Skrikandes

Mina kaniner har typ frost/is runt deras mun som jag får frysa upp genom att hålla i dom på morrhåren typ så doom tinarx'D

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

emms
0

#1 Samma här ;) (när jag var hemma och då var det inte så kallt) dem fryser i morrhåren och på pannan typ ^^ ser så sjukt ut xD dem ser gråhåriga ut!<3 hihi

Muffin hade råkat doppa sitt öra i vattenskålen. Har mat&vattenskål brevid varandra men jag trodde det var lagom avstånd mellan dem men det var det visst inte. Så jag stoppade in öronspetsen i munnen xD varmast där, sen när den hade tinat fick jag torka den (A) som tur var så hade han bara doppat hår och inte själva örat :) Men nu har jag flyttat matskålen så han kan inte råka doppa örat igen :)

Emma

riiffen
0

Haha, att ni inte fryser ihjäl? xD Här är det ungefär nollgradigt, och ursh vad kallt det är :P

medarbetare på allergier.ifokus .

Zvintos
0

Här är det också runt -20.
Men imorgon lär det bli betydligt kallare om man ska tro vädret..
Ca 35-40 minusgrader i norra dalarna.
Så det lär väl bli ca 25-30 minusgrader hos oss i södra Dalarna då.
Jippie… Obestämd

Em--ma
0

#4 usch va kallt!
Och ändå bor jag nästan i stockholm tkr det borde vara varmare där! Men nej då x'D

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

emma071
0

har i mitten av dalana har vi nu 26 brrr

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

Qepta
0

Jag bor också i Gävle.
Håller med om att det är kallt!
Honan som bor på balkongen klagar dock inte, tack och lov! :)

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[Fruktiz]
0

I Karlstad är det ca -22!

emma071
0

nu har vi  -32   Skrikandes

[Fruktiz]
0

9#: TRETTIOTVÅ?!?!

Vad jobbigt!

emma071
0

jah hemtsk,rekor på länge :(

jaja,nu kan det väll bara bli bättre,eller? ;)

minkaninester
0

Åh vad glad jag är över att bo i Skåne just nu! :)

Vi har -1,2 nu x)

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

emma071
0

ÅJJ!

Denna kommentar har tagits bort.
MixiDixi
0

Det är typ 39- här, (bor i dalarna) och det ska bli 40 :O

minkaninester
0

#15: Oj, haha gud det hade jag Aldrig klarat av x)

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

Sweetienin
0

här är det -21 grader och jag håller på att frysa fingrarna av mig bara jag går utanför dörren! Stackars alla niner! :/

Kram Johanna

Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

emma071
0

har blivit lite varmare nu öppr i 25:) rätt håll iaf

Brownie
0

Har nyss kommit hem från linköping där var det -20 en dag! Nu när jag är hemma igen så är det bara -5 men det räcker för att frysa :P

emma071
0

har nyss varit ute det håller sig runt 25 nu =)

jag har kommit på att om alla öppnar dörrarna i en timme  så borde det bli varmare ute??? ellEr?? ;- )

DEMNJA
0

#20 och väldigt kallt inne ;)

Här har vi drygt -30 nu. Var -33 för nån timme sen så det går ju åt rätt håll. Men det här är ju egentligen ingenting. När det går över -40 då är det KALLT! ;)

Hälsningar Anna

Medarbetare på Jättekanin ifokus

Rosågårdens kaniner

[Fruktiz]
0

15#: Jag har oxå hört att det kunde bli upp mot -40 i Dalarna. Stackars er och era kaniner!

Det är typ bara -20 här fortfarande, ändå måste jag ha vantar när jag ger min kanin mat, men det är inte så skönt att ha vantar när jag gräver i höet! :P

emma071
0

haha jo iaf (A)nu är vi uppe i 17 :)

alwiz
0

- 28 hos oss, men kmr säkert bli kallare under natten…  PIloten ska få sova i garaget i natt där det är lite varmare, så att han inte fryser ihjäl! ;o

emma071
0

brr

KlaraKanin
0

Hu vad kallt!! FlörtDet måste vad hemskt kallt :D Tur att jag har ninen inne… Att skippa allt krångel med vatten flaskan och så!!

emma071
0

nu har vi 23 här :P

Emelie
0

Ush, man blir ju lite rädd att kaninerna ska frysa ihjäl när det blir så kallt … brrr

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Brumelisa
0

Hur kallt kan en utekanin klara av? Tänker på min frasse och hennes öron? Kan kaniner få frostskador?

emms
0

#29 Dom klarar kyla bra, lägg in massa halm bara! Men jag skulle nog ta in mina i lite varmare miljö (garage/förråd eller liknande) om det blev över -30. Vet inte om dom förfryser sig på samma sätt som vi gör, men om dom råkar doppa örat i vattenskålen eller något sånt kan dom tappa en bit av örat :S

Emma

[Wera]
0

20 minus grader är ganska lagomt här uppe i Edsbyn. Som värst brukar vi få strax över 30 minus på dagen. Det är kallt!

Nu är det minus 25 och jag har tagit in min utekanin i vår tvättstuga (inte varmt där inne men ändå inte lika kallt som utomhus) för det kommer nog bli kallare under natten. För om det är över 30 minus så får inte min kanin vara utomhus.

Brownie
0

#0 Det kan ju inte vara så kallt i gävle på natten för rekordet hade slagits med -40 grader i nån by,för några dagar sen :P

MixiDixi
0

#16: ja du bor ju "där nere". Det är faktiskt inte så farligt, i stallet är det varmt och skönt. Kanske typ 1 plus :)

Emmsann
0

Mina kaniner bor i garaget men det är ganska kallt där ändå, men som tur är så bor dom 3 å 3 så dom har ju varandra att värma sig på och massa halm och var sitt hus. Kaniner är ganska tåliga djur när det gäller kyla eftersom dom flesta producerar en rejäl vinterpäls. Jag tror mina kaniner märkt av kylan i år då dom har en fruktansvärt tjock vinterpäls.

Lycka till alla nu under vinterkylan!

/Emmsann

//Emma

love96
0

iförrgår och i förrförrgår hade vi ca -35grader =S

[Wildglow]
0

Mina niner var ute i -26 O.O

hugoochip
0

Här i skåne har vi "bara" ca -5,men jämfört med er andra är det ju ingentingTungan ute

riiffen
0

Nu ligger det runt nollan här, men jag tycker det är kallt nog^^

medarbetare på allergier.ifokus .

hjartelyckanskaniner
0

När det var -11,5 i Skåne så höll jag på att frysa rumpan av mig. Jag ska aldrig flytta ifrån Skåne=P

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

[Wildglow]
0

Hahahah X3 tänk dig då att åka ut för att fodra fem utehästar, ta ut tre andra hästar och sen mata lill russet i 30- X3

Mirakelunge
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Japp , Så JÄVLA kallt här Kela.

Söta Leo på bild. ^^