Vatten i transportbur
Alla ni som tar med era kaniner på längre bilresor, tävlingar och liknande: Hur ger ni era kaniner vatten? Jag har hittils använt små hamsterflaskor, men jag är så himla trött på de små krokarna som man får till, särskilt när gallret på transportburen är lite "böjt" är det helt hopplöst att sätta fast flaskan utan att man trycker så mycket på den att hälften av vattnet har droppat ur när man äntligen får fast den… Hur gör ni?
medarbetare på allergier.ifokus .
Jag har med små flaskor :) Men sätter fast dem med ett snöre istället, järnsakerna man får till är jobbiga ;D
Emma
jag har oxå vanliga småflaskor som #1, fast jag använder järnsakerna man får till och de funkar jättebra^^
♥
#1 Ska testa med snöre nästa gång, får se om det funkar bättre =)
#2 Okej, jag tycker iallafall att dom är alldeles för små, men det kan ju bero på vilken modell man köper ;)
#2 Har du utbuktande galler eller är det rakt? :) Jag har en av båda och på den med rakt galler funkar järnsaken utmärkt ;) Men med det utbuktande nätet funkar det inte så bra ;D
Emma
#3 okej, man kan göra egna oxå ju :)
#4 jag tror de buktar ut liiiite, sånt där atlas galler ;)
♥
Jag använder atlasskål med spillkant. Det är en skål som är anpassad till just atlasburar. Dessa är gjorda av plast och går att köpa på foderboden.
#6 Är det en sån man sätter fast i burgallret? =)
#7: Ja precis. Spillkanten hindrar vattnet från att "skvätta" ut.
#8 Okej, tack!!

Annvänder samma som #6, funkar toppen! :)
Mvh Maia
Det beror på hur långt jag åker, ska jag endast åka en kort sträcka så får de vänta tills vi är framme. Om det är en längre resa så får de dricka vattten ur platsskålar (akitaskålar) som jag hänger fast på gallret.
Kastanjegårdens Kaniner
Använder också atlas-skålarna, funkar bra (:
Okej, får väl ta och införskaffa mig ett par atlasskålar som de flesta rekommenderar! =) tack för alla svar!!