Snuvig & matvägrar
Min kanin är lite snuvig och ögonen rinner lite och han äter inte som han ska. Vad kan det vara?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Låter som en förkylding!
Åk in till veterinär så fort som möjligt!
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
Det är 99% säkert en förkylning. Förkylningar är livshotande för kaniner, och du ska uppsöka veterinär.
ok tack för tipset

En av mina honor var lite lite snorig under nosen en dag, det har gått bort nu men borde jag åkt in till veterinären? ;o Hon har inte vart ute i drag och det var borta nästa dag, kanske hade hon bara doppat nosen i vattneskålen.. =D
#4 Det är nog ingen fara. =) Äter hon och det inte är en massa kladd vid nosen, och om hon inte sitter i en hörna och är hängig så har hon säkert bara fått nåt i nosen eller fått lite vatten vid nosen bara. =)

Hur har det gått med kaninen?
MVH.
Louise T
Jo jag tog in honom (han var ute i en bod) och redan 3-4 timmar efter att han hade kommit in så började han att äta och båda nos & ögon är mycket bättre.
Kan kaniner vara känsliga mot kyla? Har aldrig haft en snorit kanin eller en matvägrande kanin innan av alla kaniner jag har haft.
För i boden stod han inte alls i drag.
Men nu äter han som han ska och är pigg och glad :)

#7: Men det är ju bra! :) Jag har aldrig hört om det faktiskt, hur många grader var det? Skönt att det är bra i alla fall! :)
MVH.
Louise T
3-4 minusgrader?
Ja känner mig lättad :)

#9: Det var inte så mycket… Hmm ja, återkommer det så tycker jag nog att du ska åka till veterinären, :)
MVH.
Louise T
Mina blev också sådär, inte alls lika snoriga. Men det rann lite lite.
Tog också in mina. Jag tro att det blev såhär denna vinter pga att kyuan kom snabbt här i sthlm iaf. Ena dagen + grader och sen en dag 10 minus helt plöstligt. tror deras kroppar blev chokade… Vissa satte inte ordentligt med päls pga det milda innan kölden slog till över några timmar….