Inte ätit sen i torsdags
Min älskade Bonsai verkar inte ha ätit något sen i torsdags. Då var jag hemma och fyllde på både hö och pellets och det har han inte rört. Min syster fyllde på lite hö i fredags, men inget efter det.
Jag har bott hos min pojkvän i några veckor nu och det är min syster som har fått tagit hand om honom. Senast jag träffade honom var i torsdags.
Nu sitter jag här och bara gråter, är så orolig för min underbara Bonsai. Och jag kan inte komma dit förrän senare ikväll :( Och jag är rädd att det har gått för lång tid för att ens kunna göra något för honom :(

Låter som det är bäst att åka in till veterinären! :/
Hoppas det inte är något allvarligt!
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
Låter inge vidare att han inte äter som han ska.
Håller tummarna för att det inte är något allvarligt!
Vet du har han verkar annars, ligger han ner, sitter han upp, rör han på sig eller är bara helt hängig etc?
Kastanjegårdens Kaniner

Jag har varit hos honom nu. Han är hyffsat pigg, men såg att framtänderna börjar bli för långa och att han knappt har bajsat sen jag gjorde rent för honom i torsdags. Det lilla som fanns var småsmå pluttar eller så var det bara klumpar.
Ska ringa veterinären imorgon och får helt enkelt hoppas på det bästa.

Kanske tänderna då?
Håller tummar & tassar här hemma!
MVH.
Louise T

#5 Är det det så vet jag inte vad jag ska göra. Kämpade hela förra vintern med en kanin som hade bettfel :(
Men har bettfelsgaranti på Bonsai, så är det så det är, så får jag lite för det iaf.
Vill inte gå igenom detta igen :(
Sry om ja snor lite av tråden, men hur långa ska normal långa tänder vara?:O
Förlåt nu kommer jag kanske låta lite dum men.
Varför har uppfödaren garanti på det? För en kanin som inte har bettfel i generna kan inte få det (om det inte blir av skada) men då brukar tänderna vara mkt snea och växa fel.
Det betyder nog att han har bettfel i släktet mkt oseriöst i mina ögon at avla på det och sen ha garanti om det ev skulle dyka upp….
-
Men det hade igenting om Bonsai att göra!
Grymt tråkigt att det ev krånglar med tänderna. Men hoppas det inte är bettfel och att han börjar äta igen!
#7 svårt att förklara. Men dom ska nudda vid bakreframtänderna. Alltså dom nedre :P

#8 Om det är så som du säger så är det självklart mycket oseriöst! Och jag skrev till uppfödaren att Bonsais tänder börjar bli för långa och jag undrade angående bettfelsgarantin. Då fick man bara ett fräs till svar.
"Hur vet du att tänderna är för långa?" Och "jag kollade väl hans tänder innan han åkte". Inte mycket till svar från en populär uppfödare..
Skrev tillbaka att jag har haft en kanin med grovt bettfel innan, så jag vet hur det är och allt. Och jag skrev snällt att jag bara undrade ifall det nu skulle vara ett bettfel. För man vet inte, det kan bero på annat. Men det har hon bara läst men inte svarat på. Gör mig irriterad..
#10 Så synd när man litar på någon och man tillslut ser att det var fel gjort av en

#6: Usch ja, bettfel är inte och leka med! Hoppas det löser sig!
MVH.
Louise T
#8 Okej:)