Dvärgkanin?
Vill väldigt gärna veta vad min kanin är för ras men då hans pappa är okänd och mamma sa dom var en fransk vädur men de var hon inte.
Jag köpte han på ett 4h läger. Där hade en kanin fått ungar helt plötsligt en dag utan att dom visste att hon var dräktig, alltså ingen planerad kull.
Där fanns typ 1 hane på gården men hade han varit pappan så hade nog Min hane varit större som sin mamma då den hanen var syster med mamman.
Jag har en ganska dålig bild på hans mamma och hon ser större ut än vad Min hane är men inte tillräckligt stor för fransk vädur.
Så om jag inte vet rasen, vad ska jag säga? Är han en dvärgkanin? Eller vad ska jag kalla honom?
Cookie väger 3kg. =)
(Fanns ingen grupp som heter ras så tog en annan, om de e fel så flytta den gärna)
Det finns ingen ras som heter dvärgkanin. Dvärgraser väger dessutom där runt 1-2kg.
Din kanin är en korsning.

Som ovan säger finns det ingen ras som heter dvärgkanin. Men ser ut att vara en dvärgvädur korsning. Ganska vanligt! Söt var han iaf! :)
#1: Det vanliga de väger är dock 1-2,5 kg. 
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
Okej tack :)
Så jag ska säga och typ skriva på pet-utställningar att han är en dvärgvädur korsning? =)

#3: Ja det är lämpligast! :)
MVH.
Louise T
#4 Vad bra! :D Tack!

#5: Så lite så! :) Lycka till på pet-utställningen! :)
MVH.
Louise T