Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etiketthälsa-beteende-och-sjukdomar
Läst 1456 ggr
Teddy1997
0

Aggresiva kaniner :(

Hej alla iFokusare^^

I somras fick jag och min syster varsin kanin. Även om min syster inte är ute hos dom lika mycket som jag, så vet jag att hon skulle bli väldigt ledsen om vi sålde/gav bort hennes kanin. Men det är ett litet problem med honom… Och min kanin. De har bråkat så mycket att vi fått sätta dom i olika burar. Och jag har alltid trott att när Fluff (syrrans kanin) kommer fram och buffar på min hand, så är det för att han är nyfiken, men det var inte alls så. Han har bara velat buffa bort mig! Det fick jag minsann klart för mig när jag skulle mata honom idag, för han tog sats, hoppade på min hand och bet mig så att det började blöda.

Nån som vet vad vi kan göra för att få dem att lugna ner sig? De är båda okastrerade hanar, så det kanske kan vara problemet, men min pappa vill inte lägga ut massa pengar på att kastrera dom =/

Michiis
0

Man ska inte ha två okastrerade hanar ihop!

// Michis

kaningodis
0

Ni bör snarats sära på dem, innan någon skadar den andra ordentligt.

Att ha två hanar ihop funkar nästan aldrig, de bara slåss och det kan sluta riktigt illa. (Men såklart finns det ju undantag.)

Om ni särar på dem så ska du nog de att de lugnar ner sig. Det är jobbigt att bo en bur tillsammans med en annan hane som inkräkter på ens revir.

Kastanjegårdens Kaniner

Teddy1997
0

Tack för svaren, men betyder det att de aldrig mer kan vara i samma bur? Eller kan de det om vi kastrerar dem?

spiritedaway
0

Jag skulle inte chansa att sätta ihop dom igen även fast ni kastrerar dom.

Linnet
0

Två okastrerade hanar ska man aldrig ha tillsammans. Tyvärr finns det mycket okunskap om detta, har i somras fått upplysa flera av mina köpare om detta. Det kan fungera om man kastrerar en eller båda men det är ingen garanti. Bäst är då kastrerad hane och hona om man vill ha två kaniner tillsammans.