Is i vattenskålarna
Har vattnet i era vattenskålar börjat frysa till is än?
Är det under hela dagarna, natten, morgonen, kvällen?
Kastanjegårdens Kaniner
Har det ibland på nätterna hemma hos mamma >som bor utamför Edsbyn i norra Dalarna< men inte hos mig för de bor inne i lägenheten.
Nej, vi har klarat oss än :)

Vi har inte någon is än! :)
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
Vi hade is för några veckor sen, men inte nu, vilket är konstigt med tanke på att det är kallare nu än då, menmen…
Kram Johanna
Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner
Jag har vattenflaskor, men nej det har inte börjat frysa än.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
va 6 + inatt så nepp ingen is ännu x'D
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
Ibland ;). Har frusit ganska många gånger den här veckan men i natt har det varit +grader så inget vatten var fruset.
En morgon när jag kom ut hade flaskorna frusit lite lätt.
Men har inte märkt av något speciellt sen dess, förrän nu i morse.
Då hade nipplarna frusit, men vattnet hade inte det.
Det var typ -4 inatt och igår natt var det med minusgrader. Så ja, det fryser här. Byter på morgonen och så håller de sig flytande till kvällen och då är det mesta flytande men det är lite is i bottnen så håller ut det och gräver bort isen och häller i nytt vatten :P
Emma
Har vattenflaskor, hade frusit i två av tre flaskor, lite skumt men ja ;) Men det har bara frusit en gång hittills.
mitt vatten fryser nästan hela tiden =S
Upptäckte att det var en tunn ishinna en kväll när jag gick ut till kaninerna, annars så har det inte börjat frysa än.
Längtar inte tills kvällarna då det är svinkallt ute och isen är fastfryst i skålarna som man ska försöka ta bort medans händerna domnar bort…vill ej ha vinter :S
Kastanjegårdens Kaniner
#13 Då är vi två! Vill ha mina kaniner inne igen :'(
Emma
#14 Jag skulle också vilja ha mina inne under vinterhalvåret men jag har inte plats för 11 kaniner inne :p
Fast jag ångrar att jag inte tog in i alla fall en kanin som man kan gosa med på kvällerna och låta den springa fritt i rummet ^^
Sen så vill jag inte tänke på hur det kommer vara att städa burarna när det är vinter och minusgrader :S
Kastanjegårdens Kaniner
#15 Ush ja, mina händer kommer dö ;S
OT - Skapade en tråd där vi kan diskutera hur det är att vara kaninägare under vinterhalvåret, så slipper jag "förstöra" min egna tråd :)
Kastanjegårdens Kaniner
Men om man har tunna ullvantar och sen tex gummihandskar utanpå på vintern?
Inatt frös mitt för första gången! ush och fy :/
Mitt hade frusit lite på ytan idag på morgonen och lite nu på kvällen :) Och flaskan var helt igenfrusen xD (har både skål och flaska i hagen)
Emma

mina flaskor blir genomfrusna på en gång
önskar det kunde uppfinnas någon slags giftfri drickbar glycol eller vad det heter det man har i bilarna för att kylarvattnet inte ska frysa 
Jag har dubbla termosockor på flaskan..
#22 Byt till skål. Fryser mycket långsammare. Tänk på att sockor inte funkar eftersom pipen fryser först. :P
Emma

Ja jag har funderat på skål… men tänker att han kommer kliva i den med tassar å öron å blöta ner sig o bli fryst hela han.. eller välta ut den eller nåt och så blir allt blött och fryst.. men jag ska nog prova iaf. Jag drar ner sockan över pipen med, men det är klart, själva "kulan" är ju ändå framme..
Igår för vattnet för första gången iår för Chili, och idag var allt vatten is. Så nu blir det att fylla påskålen 3 gånger om dagen istället för 2.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#24 Ha en som man hänger på gallret istället ;) Ingen risk att välta ut eller stiga i :) Och man behöver ju inte ha så stor att öronen går ner :P Tror att dem tvättar dem ganska omgående om dem skulle råka doppa dem med ;)
Emma