Första selpromenaden
Idag fick Froste testa på selen för första gången.
Han brydde sig inte alls om selen, men tyckte det var lite irriterande att det ibland tog stopp, tex när han ville under huset. 
Men han lärde sig fort att han bara kunde ändra riktning när det tog stopp, så kunde han fortsätta skutta runt.
Dock stötte han på något läskigt = min far uppe på garagetaket som pratade med mig.
Då stelnade han till och satt som en fura, tills han upptäckte att det inte var något farligt.
Tog även ut ett hinder så han fick nosa lite på det.
Han hoppade dessutom över det en gång på lägsta höjden. ^^
Men eftersom det var selträning först och främst, fick han skutta lite som han kände för.
Det ska bli intressant att se om han följer sina halvsyskons fotspår och faktiskt visar intresse för hoppningen. =)
hahaha, gud vad gullig han är! :)
#3: Det kan man lugnt säga. =)
Är så glad att det var han jag valde ur kullen. ^^
Vad roligt att det gick såpass bra! Försökte han aldrig gnaga i kopplet eller selen?
Har du planer på att tävla i hoppning eller ska du bara hoppa hemma för lite kul aktivering?
Första bilden: 
Kastanjegårdens Kaniner
#5: Nej, han brydde sig inte ett dugg om kopplet eller selen.
Han bara puttade på det när det hamnade i ansiktet. 
Tanken är ju, att om han tycker det är kul kommer vi nog ge oss ut på banorna. 

Han är så otroligt söt! Man vill bara ta och börja gosa med honom med en gång! 
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
Haha, aww. Kul att det gick bra. Vissa får ju helt damp när man går i sele första gången 
#8: Ingen av mina har varit särskilt berörda av selen.
Men det kan iofs kanske bero på att alla är världens matvrak, så det enda de fokuserar på är gräset. 
Aw, vad kul! Mina kaniner har också varit väldigt lugna när de gått i sele första gången.
Haha, min hare. Usch. Överallt!
#6 Okej, vad bra. Mina har varit hellugna men de har försökt att bita i kopplet som de tyckte var lite ivägen ^^
Kastanjegårdens Kaniner
Naw vad gulligt! Har också börjat smått selträna mitt senaste tillskott och hon går också lugnt och fint <3
Jag är bara helt kär i Frostes ögon, dom riktigt lyser blåa! Älskar dom. Lilla plutten börjar bli stor nu också, så himla söt e han :)
Lycka till med selträningen och senare hoppträning ;)

Första gången jag tog på Dixi sele så gjorde jag en smart sak.
La gräs i boxen.
Lät henne nosa på kopplet.
Slängde det, och hon bara åt.
Drog över kopplet över henne.
Så, så hade hon vant sig!