S: Tvåvånings innebur
Har kommit över en tvåvånings innebur av märket "Åkello" tror jag det är…
Har ingen som helst användning för den då den är för "platt" för mina chinchillor och råttor och mina kaniner bor utomhus…
Det är alltså ett "hål" i bottnen på översta våningen så djuret kommer ner/upp, men det finns ingen stege tyvärr, men man kan ju sätta något litet hus eller något så de kommer upp.
Annars rätt fint skick, OBS! Smutsen som syns på bilden går att borsta bort lätt, orkade bara inte innan jag fotade *lat*, har sovit en halvtimme inatt…
Detta är precis vad jag letat efter till mina kaniner INNAN när de bodde inomhus, eftersom den är praktisk och tar inte mer yta än en envåningsbur… Men som sagt bor de ute nu pga min pojkväns allergi.
Mått:
Höjd: ca 90cm
Bredd: ca 100cm
Djup: 50 cm
Kom med ett prisförslag. Kontaktar här, via mail (everybodylovesvera@hotmail.com) eller mobil(0739971413)…
Är tyvärr ej laglig på höjden för kaniner, testa på marsvin.ifokus istället. 
Har lagt in den där också.
Har ingen aning om regler för kaniner då alla mina kaniner varit utekaniner utom ca ett år när min senaste kanin var liten, men då bodde han i en utebur inne… (meningen var att han skulle vara ute men ville ha han hos mig) Och uteburar är ju mycket högre…
Men är verkligen inte 45cm lagligt? Gud vad dåligt i så fall, att det knappt finns några lagliga burar! Har aldrig sett en gallerbur i djuraffärerna nära mig som varit högre än 45 cm :O
#2 Nepp, 50cm för kaniner UNDER 3kg.
#2 Tyvärr så säljer de flesta djuraffärer olagliga burar "/
Minsta tillåtna höjd för kaniner under 3 kg är 50 cm.
Kastanjegårdens Kaniner
Ja visst är det hemskt…
Men å andra sidan, denna är ju en ½kvm+½kvm.
Hellre denna buren som är någorlunda för låg i tak, än någon av deras burar de säljer som är lagliga i höjd men i botten yta är typ 40x80…
#5 Hellre en helt laglig bur. 
Haha jaja självklart ;D
Men jag menar med tanke på att jag tror inte ens hälften av burarna jag sett i djuraffärer varit högre än 40cm ungefär…
Fick ett gäng burar med när jag tog hand om två av mina kaniner som omplacering, som jag sålde iväg. Alla dessa vara bara 40cm…