Ritningar på bur
Jag skulle behöva ha ritning på vanlig bur. Jag har en dvärgvädurs kanin. Vill ha många olika förslag. Jag behöveer dels hur de ska se ut inuti och dels utanpå. Alla Mått man behöver. Jag ska nämligen få gjort en bur i vinter då den vi har inte är laglig. Vi har aldrig byggt bur förut. Ni kan maila eller vad ni vill
Kram Emelie m. föräldrar
Här finns flera ritningar på olika typer av burar.
Har själv använt ritningen på 4-fackaren.

#1 Det är "Lyxburen" på den sidan som vi utgick ifrån när vi gjorde ritningen till vår bur. Nu har vi ju dock tänkt om gällande den isolerade delen. Får se hur vi löser den sidan av buren nu.

#1 Jag förstår inte riktigt ritningen, kanske är jag som är trög =P

Tack för tipsen. Kalleburen var jättefin men tyvärr såg man inte hur den såg ut inuti. Lyxburen såg också jättefin ut.

Sticker in med en fråga här. Hoppas det är ok.
Hur långt ska taket sticka ut?
#5: Det beror nog lite på vart buren ska stå.
Står den relativt skyddad mot regn, snö och sol behöver det inte sticka ut så långt.
Taket på min bur sticker ut ungefär 10cm, just för att den redan står relativt skyddad.

#7: Tjusigt!

Oj så fin!
Du vill inte göra en till mig? ;)

#7 Tack!
#8 Tack! Ska tillägga att jag inte har gjort mer än bestämt… Själva byggandet har sambon stått för. 

#7 verkligen en fin bur. Det är precis en sådan som man hade målat upp i huvudet. Har du lust att dela med dig av ritningen.
Alla tänkbara mått.
Dock hade jag inte tänkt rastgård under då buren ska stå på plattor och inte i gräs.
Kram Emelie med familj

Jag har utgått i från "Lyxburen" som finns med på länken i inlägg #1. Delen som enligt ritningen skulle vara en isolerad bodel har gjorts om till ett öppet rum där vi placerat en lös bolåda. Sitthyllan gjorde vi lite större och avrundad och sedan så byggde vi en liten ramp upp till den.
Kolla på ritningen till "Lyxburen" och hör gärna av dig om det är något du undrar över!

Det tackar jag för. Det blir inte från i vinter vi ska bygga den.
Behöver man inte isolerad bodel om kaninen står ute? Dock i uterum men inget som där någon värme i
#13: Nope, isolering är inte nödvändigt.
Om man inte bor väldigt långt norrut i sverige, då kanske.
Kaninen klarar sig så länge det är tätt och finns halm.