Lösa kaniner inomhus
Idag har jag varit och köpt lite grejer för att kunna bygga en hage till mina kaniner, i vardagsrummet. Jag tänkte att dom skulle få vara där när jag är på jobbet eftersom deras andra bur är i minsta laget. Här kommer lite bilder!
Ni får gärna kommentera och tipsa om fler idéer, och självklart vore det kul om ni la in bild på hur eran hage ser ut om ni har någon (inne)
// Gabbi, Putte och Maya
Fin och stort för dem! Bra att de har mycket att göra också.
Ett tips är att lägga en matta eller filt på golvet, det blir lätt halkigt.
#6 De är en matta på golvet, samma färg nästan så den syns visst inte =) köpte den idag på ikea
Fint du har det till dom :)
#8 Tack! =)
Fint! :)
Ingen som har tips på fler saker man kan ha därinne? :)
Hur gamla är dem? Ser inte så stora ut. Kan dem inte trycka sig ut genom gallret? Min dvv kunde det tills han var 4 månader ;)
Men det var jättefint och bra! :D Du kanske kan lägga in en boll eller något?
Emma
Putte är snart 6 månader, han är lite mindre än Maya men han fastnar med "skulderbladen". Maya är som sagt lite större dvv, hon kommer bara ut med huvudet =) Tro mig dom har verkligen försökt men gav upp efter två timmar ungefär!!
En boll är en bra idé, kanske en sån som man kan lägga godis i?
#13 Hihi okej :D
Ja sån motionsboll är ju bra :D så blir dem aktiverade samtidigt som dem får mat ;D Man kan ju kanske lägga pellets i den :D
Emma
#14 Ja det var typ så jag tänkte, för Maya kommer växa till en jätte om hon får fortsätta äta! Hon är bara 3,5 månader så hon ska ju få äta men svårt att avgöra hur mycket egentligen…. vill inte att hon ska få för lite och inte för mycket heller…. svårt =/
#15 Jo, vissa dvv är ju sånna. Äter och äter ;D
Men ge henne 1dl per dag och se om det blir bra. Annars kan du ju öka lite. Jag fick dra ner på min lejonhuvade dvv pellets eftersom hon inte åt hö knappt. Så hon blev dålig i magen. Måste bli en bra balans :D
Emma
Jättefint, kul att du hakade på mitt tips!
Hur går det med rumsrenheten?
Kattunnel brukar vara poppis, finns bra och billiga på Rusta.
#17 Aha, såg en kattunnel på en av de andra bilderna nu. 
Rumsrenheten finns där till viss del… igår var dom där hela dagen när jag var borta och då var det en liten kisspöl i ena hörnet… resten var i lådan! Bajs och allt! Fast det blir ju hö överallt tyvärr =/
#20 Smart! Jag har funderat på att skaffa en låda med hög kant, blir nog så… än så länge har jag haft höhöcken på kompostgallret och som du förstår så sprider dom ut det överallt!! Haha små snurriga kaniner
#21 Det tog ett bra tag innan jag hittade en lösning och en låda som fungerade att sätta vanligt hönät på. Den lådan som jag har heter "Cleany cat" tror jag. Har böjt upp högallret lite och då fungerar det jättebra att hänga på lådkanten och sedan sätta på kanten så det sitter ordentligt.
Härligt att de börjar bli rumsrena också -grattis!
#22 Man ska tydligen inte ropa hej för tidigt! Idag hade båda kissat utanför lådan och bajsat överallt :P Dessutom var Putte utanför buren när pojkvännen kom hem…vet inte hur han lyckdes med det… suck.
#23 Han hoppade väl över? ;) Eller kröp under eller igenom ;D Haha, dem är påhittiga! :D
Emma
#24 Ja jag tror att han hoppade över =) lillbusen!