Knäppisar!
Gör era dvärgkaniner något udda, roligt, knäppt?
Kul å veta om det bara är jag som har en knäppis till kanin ^^

Jocke älskar att 'halka' ner i diskon i garaget :o väldigt roligt tycker han att halka ner, hoppa upp, halka ner o.s.v 
♥
Njae, inget knasigt här inte.
Bortsett från Nisse som ALLTID knorrar när man kommer.
Och när man klappar honom på huvudet böjer han alltid upp+bak det.
#1 Haha du förstår väl att han tycker din nalle är smutsig!
#3 Naaw haha det gör Nalle också heeela tiden, så lika Nisse och Nalle är då ;) Samma uppfödare också <3
Som jag skrivit, Nalle knorrar jämt när man kommer… annars finns det inget knäppt dom gör tror jag.
#3 Så gör också alltid min ena dvv samtidigt som han ställer sig mot burkanten på baktassarna. (Han vill gärna hoppa ur.) Han knorrar även när han springer runt i hagen när jag är där.
För övrigt så gör de inget knäppt, förutom att min ena dvv springer runt som en tok i hagen, tills han måste lägga sig ner för att vila då…för att sedan fortsätta skutta runt. (Samma som ovan).
Kastanjegårdens Kaniner
#5 Samma med Nalle, i hagen när jag kommer och så ställer han sig lutad mot gallret på bakbenen.
Sessan har en tendens att göra allt för att höras och för att man ska komma till henne först när hon är i buren, hon stampar, biter och drar i gallret, hoppar upp i taket, drar i vattenflaskpipen och ja.. ALLT! 
Sedan älskar hon när man öppnar att flyga ut och hoppa upp i famnen! Min knasboll!
Min utfodrning sker alltid på morgonen, När Idisen hör att bakside dörren öppnas så vet hon att det är matdags, hon springer överallt i buren, hoppar ner och upp flera gånger på sitthyllan, ställer sig på gallret, när man väl kommer fram till luckan och ska ge maten kastar hon sig över matskålen^^ Typiskt min pälsboll
När man ger dem mat hinner man inte ens lägga upp maten i skålarna innan de kommer och äter. De äter medan maten fortfarande är i decilitermåttet. xD Och min ena kanin är fullkomligt galen. När man tar ut honom i sele springer han runt och hoppar upp i luften och gör höga glädjeskutt och han är alltid omöjlig att få trött. xD Han verkar nästan ha oändligt med energi xD
När jag ger min kanin en morot, tar hon tag med munnen i mitten av moroten, sen springer hon med moroten i munnen två varv runt i buren och sen sätter hon sig i toan och äter xD
Kram Johanna
Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner
Hahah, jag vet inte om alla kaniner göra så men har aldrig sett någon annan än Mumin göra det.
När han ska bajsa har han framtassarna kvar i marken medan medan hela hans bakdel skuttar runt, jättesvårt att förklara men är det någon som känner igen sig? :p

Mina springer också runt som galningar där de hör att jag praslar med maten.. Sen när jag öppnar galret för att ta skålen lägger eller sätter sig stampe på skålen så jag inte ska kunna ta den.. Lite konstigt då han ju inte vill något annat än att ha maten =p
MVH Emsis Persson
Mina blir också helt galna av mat, hänger på gallret, springer runt i buren, ja det blir lite knasiga mina älsklingar <3 
Min Maya blir också helt tokig när det vankas mat, eller någonting ätbart.
Ibland när dom (Putte och Maya) är ute och springer i lägenheten så hämtar jag lite morotsbitar eller ja, vad som helst som är gott, då är maya alltid först där! Hon äter också mycket snabbare än putte så när hon är klar börjar hon jaga putte och ska ta ifrån honom vad han nu har i munnen!! Hon nosar honom i hela ansiktet och blir jättesur när hon inte kan ta det :-) Om hon kunde skulle hon äta ur hans mun.
Ibland händer det dock att hon lyckas… inte kul tycker Putte ;)

Varje gång jag städar buren så hoppar Zäta ner i "tunnan" (där jag lägger allt skit och sådant) X)
// Ludde

Haha, de är underbara våra kaniner 
albin har vell en liten udda talang. när vi är hos veterinären eller ska klippa klorna eller nåt sånt läskigt kan han hoppa upp på min axel i ett hopp fast han är 1 m från mig (han är visserligen på ett bord) men det är nog ändå en bit upp till min axel för den lilla busen veterinären brukar alltid skratta när han gör så. alltid när han va liten bäbis låg han på min exel under mitt hår för där känner han sig trygg, så det håller vell kvar i honom. <3
#18 Det gör Putte också när jag är ute med honom i sele, upp upp upp pså högt han kan tills han är på axeln! Mysigt =)
#19 Det där var ju otroligt sött! Dom verkar vara goda vänner :)
När Challan är ute i hagen, hoppar hon högt och skjuter bak benen, det ser jätte skumt och roligt ut. (:
Sen försöker hon rymma igenom kompostgallret hela tiden. ibland lyckas hon. men sitter bara stilla utanför. Så behöver inte springa efter henne. Men hon börjar blir äldre och större nu, då hon bara är ca. 2 månader.
Sen ska hon alltid ligga under min haka, jag vet inte riktigt varför. kanske det är varmare där? :D
#20 Ja, det är dem.
Muffin brukar gräva PÅ gallret i sin bur. Lite knasigt ;) Och sen ska han alltid flytta bort toalådan och kissa utanför den xD (tills jag la en stor sten i den)
Och Nessie ska alltid sno allting från Muffin. Om han har en äppelbit och det ligger en till precis brevid honom ska Nessie alltid ha den han äter på xD
Emma
När jag sätter igår webcamen så ställer Chili sig på datorn (bärbar) så hon trycker på massa siffror å har ibland råkat trycka på skicka så glor hon in i camen och lägger sig på rygg och kollar in i camen, ser jätteroligt ut, speciellt för dom som camar med henne ;)
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Min Emil är ganska knasig! Det börjar kl 0600 när han hoppar upp i min säng och börjar slicka mig i ansiktet, speciellt på ögonlocken (Det är hemskt men jag vaknar alltid glad <3) sedan håller han på så tills han får sin morgon pellets. Då är han nöjd och kan gå och lägga sig och sova utsträckt på sidan med huvudet på golvet.
Sedan åker jag och gör mina dags sysslor som ska göras för dagen (letar jobb och är i stallet mm)
När jag kommer hem så får han följa med ut ur mitt rum. då springer han som en galning i 10 minuter bland annat med många jämnfotahopp upp i luften och upp och ner för soffan.
Sedan är det vila igen.
Sedan kommer han upp i soffan och börjar slicka mig igen, då är det dags för fika! Man frågar honom om han vill ha godis, så börjar han springa igen =P då går man ut i köket och tar fram en bit knäckebröd som han tar i munnen och springer iväg med till mattan som han gillar bäst =)
När han är toanödig så går han 15 meter från storarummet till toaletten och sätter sig.
Haha han är rolig men jag tror inte någon orkade läsa allt xD

#26 Åh, en sån underbar kanin 

Ja det är han verkligen!
Det finns mycket som han gör som jag inte skrev med, men jag misstänker att hans påhitt inte är särskilt vanliga =P
Jag har haft denna kanin i 5 månade ganska exakt (han är 6.5 månader). Jag förlorade hans "bror" för 1.5 månad sedan pga tumörer som spreds över hela kaninen Det var HEMSKT att gå igenom!
Jag hoppas att emil lever Länge!
Men jag förstår inte hur jag ska kunna gå vidare när, Emil, denna underbara varelse en dag stannar upp…
Men hur vanligt är det igentligen med alla dessa påhitt?
Skickar med Världens sämsta redigerade bild…
Spöke älskar min axel, punkt. När han sitter på datorbordet så hoppar han alltid upp på axeln och tar en tupplur. Tar man ner honom blir han förbannad.
Hiroshi gör som många andra här vid matdags, är helt enkelt ursinnig.
Nelson springer runt mig nät jag ligger i sängen när han är inne, och varje gång han kommer förbi mitt öra knorrar han så högt går. Boxas med datorskärmen är också kul.
Toffla låter som en traktor när hon är missnöjd med något. Hon morrar inte, utan låter bara ohyggligt högt.
Irma blir så uppspelt vid mat att hon itne vet vad hon stoppar in i munnen allla gånger. En gång fastnade en sten i munnen på henne för att någon unge kom förbi och trodde att hon skulle äta sten, tja.. det gjorde hon!
Alltså har alla mina kaniner något knäppt i sig. :)
Not your mom, not your milk.
#26 Han låter ganska hund-lik =) Gulligt!!

#30 Haha ja det är han verkligen! =)