Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettallmänt
Läst 635 ggr
Moses2
0

Bära som en bäbis

Tittade på grannens kaninunge. En grå dvärgvädur och jättesöt! Hon går omkring med honon som en bäbis. Liggandes på rygg med benen rakt upp. Är det verkligen ett bra sätt att bära, han blir ju helt låst och kan inte värja sig?

Går säkert bra med en 8 veckors kaninbebis som inte är så stark i benen.

Eller är det ök att bära så och ett tecken på att kaninen är lugn och trygg?

Animalfriend
0

Det är oftast svårt att hålla kaniner som är otrygga på det viset. Farligt och farligt. Man får naturligtvis vara försiktig med ryggen, så små barn bör väll inte bära så, då de har en tendens att kunna vara lite oförsiktiga.

Blir kaninen rädd så kan den ju skada ryggen om den försöker vända sig hastigt också.

Man kan bära så, men försiktigt och vaksamt, och det finns bättre sätt. :)

Linnet
0

En del kaniner går jättebra att bära så liggandes på rygg, dom verkar gilla det och kan ligga så nästan hur länge som helst. Andra kaniner vill absolut inte att man håller dom så. Så det är olika från kanin till kanin

adelinerokaniner
0

Min första kanin tyckte det var drömmen att ligga på rygg. Hade man bara handen som lite stöd bakom nacken gick det hur bra som helst. fast jag bar ju inte omkring honom hur länge som helst, men ett tag!

TereseE
0

Jag bär min vuxna frasse så, alltså i min famn på rygg och det fungerar jättebra med honom. Men skulle inte våga bära en ung/liten kanin så eftersom de ofta är sprättigare.

Sedan gåller det ju att man har koll på hela kaninens kropp så den inte kan skada sig om den ändå skulle hoppa till.

[Liiilly]
0

Min kanin på ca ½ år älskar det! Jag brukar hålla henne så varje dag och hon somnar nästan varje gång!

Det är så mysigtOskyldig.

Haztparken
0

Min hona brukar jag bära så, helst om det t.ex. fastnat bajs i hennes rumpa i pälsen (lejonhuvad) och jag inte vill få det på tröjan. Och hon gillar det :)

Min hane kan tycka det är ok en stund men inte för länge så då får man ju vara beredd och sätta ned han.

emms
0

Jag kan bära mina så. Nessie kan vara lite sprattlig annars men hon lungnar ner sig när hon är på rygg. :)

Och dem kan vända på sig när dem ligger på ryggen så om dem inte hade tyckt om det skulle dem nog göra det. :)

Emma