Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettbur-och-skötsel
Läst 6425 ggr
[poppen]
0

Bajsar överallt!

Alla här som har dvv, har ni bajslåda åt er kanin. För min lilla Alice har ingen låda så hon bajsar överallt i buren. Så ni som har en sån åt sin dvv avänder de den frivilligt eller har ni lärt dom.

MimsForever
0

Jag har Låda, mina lärde jag att dom skulle vara där, inte speciellt svårt ;)

[poppen]
0

ok jag ska nog skaffa en

Husberg
0

Jag har också en, Min hona pluttar där + att hennes avkommor också lärt sig det.

Kaninisen
0

Min hona på 4½ månader var rätt så duktig i början, men nu slänger hon mest runt toalådan och ligger i den när det är varmt.
Förra kaninen höll sig till ett ställe men vägrade göra det i en låda.

liiinas
0

Jag har en toalett som är gjord för kaniner (den går uppåt i bakdelen lixom) Jag tror att jag visade dem och uppmuntrade dem att gå där.. Men de fattade det ganska snabbt. Om de bajsade och kissade någon annan stans torkade jag snabbt upp det och la bajspluttarna i toan. Sen satte jag dem även i lådan ibland!

Sätt in en låda till henne, hon kommer säkert börja gå på den efter ett tag!

Husberg
1

Kaniner brukar oftast ha ett hörn som de pluttar och kissar i, sätt toan där ovan på och lägg kissoch pluttarna i toan;)

[poppen]
0

ok tack för svaren

#5 det var ett bra tips

[Wera]
0

Har ingen toa låda, de gör sina behövs vart de vill - de vill inte lära sig och jag orkar/har inte lust att lära dom haha, har prövat med att ta alla pluttar i toalådan men det hjälpte inte.

Har haft kanin som "lärt sig själv" att kissa och bajsa i ett hörn och då har jag stoppat toalådan där och så har den lärt sig.

[poppen]
0

#8 ok

Kaninisen
0

#8 Det är precis så jag tänkt göra, vänta och se var honan föredrar att lägga sina kluttar och sedan sätta en toalett där. ;)

emms
0

I början lägger jag alla pluttar där och ställer den nedanför hö-häcken. De verkar föredra att äta och bajsa samtidigt ^^ Sen när dem har lärt sig hyffsat så brukar jag flytta den till ett praktiskare ställe. Om dem är riktigt dåliga på att lära sig så sätter jag den där dem kissar mest. Muffin kissar alltid i sin men pluttarna kommer lite här och var ;) och Nessie har inte lärt sig än så hon kissar preciiis utanför lådan och bajsar lite här och var xD

Emma

Emelie-E
0

Min Bonsai kissar och bajsar i lådan ibland.. Trodde han hade lärt sig det där med att kissa i lådan iaf, men inte.. Vilket gör mig frustrerad, jag gillar verkligen inte att ha strö i buren!

[poppen]
0

men hon bajsar på samma ställe nu så jag ska lägga en låda

Kaninisen
0

#13 Jag skulle göra det, ja. Sedan ska du tänka på att den inte ska va tom, jag brukar ta lite spån och toalätt men det är väl upp till var och en vad man vill ha.
Sedan är det som sagt inte säker att hon använder toan, men testa!

Lycka till!

Killen
0

Jag har låda, han går ganska bra , inte 100 % men kanske 80 %. Kissar gör han bara i lådan men bajsar kan han göra ex vid höhäcken.

Ibörjan fattade han inte alls detta med lådan, men gjorde som någon annan skrev, la allt bajs och kiss i lådan , då förstog han nästan direkt.

kissmekate.blogg.se

[poppen]
1

#14 hon använder lådan väldigt bra men precis som #15 bajsar hon också vid höhäcken

Em--ma
0

Mina Dvv kan verkligen inte :P Nej dom ska vända upp och ner på bajslådan dra sönder allt tidningspapper. Kissa i vattnet bajsa i maten.. Ja dom lever livet inne i buren  kan man säga  ^^

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

TereseE
0

Mina tre kaniner är lådtränade allihopa, inklusive lilla bebisen -hon fattade gallopen direkt. De är burlösa och har kattlådor som de går på.

[miiickkiis]
0

Min kanin bajsar i sitt ''hus'' i buren, hon kissar och bajsar bara där det ligger hö på marken, oftast i hörnet. men ute i ''mat''- avdelningen i buren gör hon inget :D