Hermelin sökes!
Nu är det så att jag ev söker en ny kanin, och jag skulle vilja att det var en hermelin.
Kön spelar ingen roll, jag skulle vilja att det var så att man kanske skulle kunna ställa ut den någon enstaka gång.. annars så blir det hopp/kel kanin.
Jag bor i Falkenberg, Halland. så någonstans i närheten eller om det går att fixa transport går det också bra (:
Jag skulle vilja ha tips om ev uppfödare eller om nu själva här inne har några ungar som snart ska i väg
mvh Jasmine
Jag vet att Blåvikens håller på och säljer ut flertalet hermeliner.
Tror hon skulle sälja ut i princip alla sina chinchilla och blå zobel.
Finns visserligen i norrtälje, men transport brukar inte vara en omöjlighet.

#1 Tack för tipset.
Jag var inne och kollade deras hemsida och föll pladask för en hane hon hade till salu, Blåvikens Justin viltbrun Mantlad.. ett måste från min sida ^^
Jag & min sambo har 2 hermelinhonor till salu. Dom är 6,5 vecka nu, och dom säljs vid 8 veckors ålder med härstamningsbevis så du kan ställa ut. :) Vi finns dock i Umeå men transport kan ju gå att lösa iaf. :) Har lagt ut en annons här (har dock inte hunnit uppdatera med nyare bilder) och annars är våran hemsida http://istidenskaniner.weebly.com :)
#2 Blåvikens hemsida är inte så väluppdaterad. Justin har redan sålts för nästan 2mån sen till Strandsmedjans. :) Jag vill själv köpa honom. ;)
Strandsmedjans har för övrigt jättefina kaniner om du tycker att det är för långt att transportera från oss i Umeå. Strandsmedjans finns i sthlm-trakterna och har hemsidan: www.bexander.info
Annars rekommenderar jag naturligtvis våra egna bäbisar som Ida skrev om i #3. ;)