Varför en dvärgkanin?
Varför skaffade ni er en dvärgkanin? En slump?
Varför inte en större kanin?
Kastanjegårdens Kaniner
Gillar helt enkelt dvärgvädurens temperament och tycker att storleken är alldeles lagom - inte för stor, inte för liten. =)
Har haft belgisk jätte och hon var helmysig.
Lagom stor hon också.
Men skulle inte vilja ha fler än 1 stor kanin.
Dvärgkaninerna är lättare att ha flera, tycker jag.
Håller med Ninni.
Dvärgkaniner är lättare att ha fler av än storkanin.
Det vart mer som en slump, min första kanin var ev dvv och då vart det en till och så tycker jag dvärgkaniner har en bra storlek, frasse, bj tycker jag är lite för stora, fast jag skulle kunna ha en enda frasse (om jag inte hade haft flera dvärgkaniner) rex kaninernas storlek är nog "max" om jag skulle ha fler som inte var av dvärgras.
Jag läste att dvv är bra som första kanin så jag började plugga om dom och så älskar jag hängöron
dvärgkaniner är mycket gulligare.
Jag hade bestämt mig redan innan för att jag ville ha en mindre ras, innan hade jag haft Franska vädurar. Så jag kollade lite på blocket och hittade en underbar Lejonhuvad dvv, som tyvärr inte lever längre efter en bilolycka :( Men när jag köpte henne hade dom även ungar som var en vecka så jag tingade en hona där med, och det är Vichy som jag har kvar nu :) Och sen har det bara rullat på liksom ;)
Ärligt talat har jag i princip alla storlekar. :) Jag går efter personligheterna, men sedan föder jag ju upp dvärgvädur korthårig och rex. Tycker dvärgvädurarna är en lagom storlek helt enkelt. :) Mindre raser upplever jag brukar vara lite ettriga. 

Min "favvo kanin ras" har alltid varit löwen:D! Så när jag kollade på blocket efter kaniner så hittade jag en uppfödare som födde upp flera olika raser, så jag kollade på de och bestämde mig för 1 hona, sedan ville jag ha en hane också för att kunna avla, så jag satte igång att leta efter det, så nu har jag 1 vit blåögd hane och en rysstecknad hona:D! (På sätt och vis även en sobel blå lejon hane också:) ) Så ja, hade tur att jag letade kanin i just det tillfället:D!
Mvh//Julia
www.Juliaskaniner.blogspot.com <--Mina kaniner
Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)
Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com
Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !
Jag har alltfrån dvärghare till en stor vädurskorsning. Tycker nästan att dvärgvädurar (även om jag har en själv som jag älskar) är lite för "normala" i storleken. Antingen ska det vara en i dvärgharestorlek eller 2,5-3 kg. Helst inte där mittemellan. 
Men dvärgraserna känns licksom mest naturliga att börja med, så jag har kvar min dvärgvädur från längre tider bak.
Not your mom, not your milk.

Jag älskar hermelinernas storlek. Sen är deras små öron helt underbara ^^
Sen tycker jag att deras personlighet är helt underbar. De två hermeliner jag har haft har varit otroligt glada små skitar ^^ =)
Hde innan mina 2 första dvärgkaniner(hermeliner) en engels scheck. Han var aldeles förstor för mej och min lillebror igentligen. så när han dog(vi köpte han som 2åring) så köpte vi 2 hermeliner. sen när min hermelin dog 4 år efteråt(då hade min lillebrors kanin avlivas för den hade en sjukdom) så fick jag mitt första Lejon:)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Roligt att få veta varför ni valde en dvärgkanin.
Själv så har jag 2 st dvärgkaniner och de blev mina av en slump.
Kastanjegårdens Kaniner

Jag ville ha en teddyvädur. Så det var bara därför jag har en dvärgkanin. Annars kunde det lika gärna ha varit en större. Men sen såg jag Plexus där hos uppfödaren och jag bara kände att det var honom jag skulle ha. ^^ Han var pekingteddy då. Men nu har han fällt av och är lejonhuvad dvv.. ;)

Innan jag skaffade min första kanin så kollade jag runt på olika raser och tyckte att dvärgkanin var lagom storlek sedan ÄLSKAR jag de hängande öronen sedan så hittade jag teddydvärgväduren och blev kär <3 så jag köpte mig min lilla teddyvärgvädurs pojke Thomson som förresten fyller 1 år idag (eller igår 15/8) :P

Ren slump egentligen. För när vi skulle köpa min första kanin titta jag först på en annan ras, men sen såg jag Ella och blev kär i de hängande ögonen. Sen visste jag att dvv var snälla också efter som min kompis hade en.
MVH Emsis Persson

Jag vet inte riktigt hade bara bestämt mig för en Hermelin och så blev det.:)
jag de är nog som alla säger för storlekn är perfekt inte för stor och inte hellerför liten. jag har en lejonhuvad dvärgvädur:D
Första kaninen var nog bara av en slump. Jag visste att jag ville ha en mindre kanin som första kanin. Surfade runt lite och fastnade för en vit blåögd hermelin. Sen fastnade jag väl för rasen helt enkelt :)
Men skulle gärna vilja ha en större kanin senare i framtiden.

Har alltid gillat mindre kaniner och med mycket hår, så därför blev det lejonhuvad :)
Mvh Fatima
Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus http://nastansjonskaniner.webs.com
Jaadu, första kaninen var en hermelin, andra en korsning, tredje en dvv och fjärde en teddyvädur ;D Har bara haft dvärgkaniner så det har väl rullat på. Sen finns det inneburar som passar dvärgraserna. Dem tar inte lika mycket plats helt enkelt :)
Men vill ha en större kanin någon gång i framtiden :D
Emma
Jag har haft dvärgkaniner tidigare, men numera har jag valt en betydligt större ras -nämligen fransk vädur som jag älskar!
Har dock en liten dvärgkanin som vi räddade från en säker död när hon sprang i närheten av tre stora vägar. En liten helt underbar hittekanin av okänd ras. Har anmält henne som upphittad hos polisen men eftersom ingen har hört av sig så har hon blivit kvar och det är jag jätteglad för. Hon är supersöt och jättesnäll!
Tycker att det är individen som räknas egentligen, inte storleken.