Underlag i transportbur?
Vad för underlag har ni till era kaniner när ni reser med dem? Jag har en handduk och lite hö.
Fast jag stör mig att Kasper vill hellre kissa ner hela transportburen än använda toaletten. Hur får man bort lukten ifrån transportburen?
Nu är ju Kasper en fransk vädur, men det spelar ingen roll eftersom det är en allmän fråga jag ställer 
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Tidning, halm och ibland en tuss hö om det är en lång resa.
Du kan tvätta med såpa, om inte lukten går bort vet jag inte riktigt.. galltvål? Klorin? Ättiksprit?
#1 - Klorin får vad jag märkt färgen att försvinna helt på tránsportburarna.
Jag använder tidningar, lättast att städa ur och man slipper skräpa ner överallt när man tar ut kaninen. Sedan använder jag höboll för att slippa skräpa ner ås också, dessutom får kaninen lite stimuland av det.
Not your mom, not your milk.

om jag ska på tävling är det väl tidning, men annars halm;)
Transportburs-madrass. :)
Handduk eller dörrmatta.
#4 Finns det något som heter så eller har du hittat på det namnet?^^
Jag har tidning, halm och lite hö.
Kastanjegårdens Kaniner
#6 libra artic säljer såna men jag tror dom heter transportbursmattor eller nåt.
#6 Jag gjör mina själv, men det finns sånna som är stora tillverkare också, tillexempel libra. Matta/madrass. :) Jag har ett liggunderlag (en bit) innuti, så det kom av en slump att jag kallade det madrass. :)
#8 Okej, jag trodde inte att edet fanns något som var specialtillverkat till transportburar.
Kastanjegårdens Kaniner
Har såndär madrass som Animalfriend har, sådan som man får med när man köper buren (jag fick i alla fall det). Jag har sett att de finns att köpa på visa husdjursmässor, finns även i vanliga djuraffären men där var de dyrare.
Sen har jag en handduk också, lillsnorpan vill gömma sig under både madrass och handduk.
Jag kör på toa-lätt längst in där de kissar hela tiden ;) sen har jag halm på resten och hö längst in :)
Emma
Jag har en gammal skurtrasa där inne.. Det gör ingenting om dom kissar ner den slänger den då bara : )
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Använder i princip bara tidningar
the vanity, it becomes insanity
Transport madrass så kallat (:
en tidning och en näve hö, så de kan sitta o knapra och sysselsätta sig.
Tidning, lite hö, en pinne (att gnaga på, helst äppelträd gren).
gamla trasor eller t-shirtar som jag kan slänga efteråt och hö såklart.
#16 Gren i transportburen?
jag anväder handuk _D
det beror på hur långt jag ska åka med dem. ibland handduk, men oftast tidning. och så hö. :)