Rumsren
Hur gör man för att få kaninen rumsren? Jag har en toalett till honom med strö i och lägger i hans pluttar där i när de kommer utanför. Men finns det något annat man kan göra? Och om han är utanför buren, ska toaletten "följa med" då också? :P
Jag skulle gjort det du gör nu, lägga alla hans pluttar i toaletten, och sen äre bara att vänta tills han lär sig..
Men det gick inte på min ena kanin Inka, så jag flyttade bajslådan till det stället hon la flest pluttar och kissade ><
Lycka till iaf :D
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
ha en toalett i buren och en där han är utanför buren, sätt honom i toaletten lite då och då och se ifall han kissar eller bajsar där i, om han skulle kissa utanför lådan, torka upp med ett papper, krama ur pappret så allt kiss hamnar i toan, där det luktar kiss där kissar han. Låter väldigt äckligt men funkar förmig;) Det är ju bara att tvätta händerna efter;p
Lycka till!

#1 Okej. jag hoppas verkligen att han lär sig att använda toaletten:P Så mycket enklare att hålla rent då =)
#2 Okej, men jag har handduk i buren, så det är inte alltid så lätt att torka upp^^ Men han har faktiskt kissat i toaletten några gånger =)
Jag tror dock att jag måste skaffa en kattlåda, han gillar att gräva och han skvätter i hela buren och sängen:P
det är nog en bra idee;P
Jag har samma problem. Nu har min hona börjat dra runt toaletten i buren, dock bajsar hon och kissar i den en del. En dag när det var riktigt varmt låg hon i den, inte så trevlig vill jag påstå.. :P

#5 Haha, Bonsai sover i sin :P men det gör inget, har kattsand i som luktar riktigt gott, så hela han doftar gott nu^^
Min honas kaninungar har även lärt sig att gå på toaletten där honan gör sina behov;) Så den byttan är full av små och stora pluttar.
#7 Naw, så gulligt :)

#2 Jag lägger kisspapprena under ströet i lådan istället. Så slipper man stå och krama kiss q=
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/

Han har blivit riktigt duktig på att iaf kissa i lådan! Han kan vara i sängen hela dagen utan att kissa utanför =) Att han inte pluttar i lådan gör itne så mycket, de är lätta att plocka upp =)
#10 Min är likadan, kissa går bra i lådan (okej någon gång precis brevid) men varför bajsa i lådan när man har en hel bur att göra det i?
Nu skall jag iväg och köpa en kisslåda! Funderade på en glasslåda till att börja med…. vad tror ni och har ni sådant där toa strö i papp eller bara spån i lådan?

#12 jag använder vanligt strö jag har i buren. toa-strö!
Jag försöker lära min hona att kissa i låda går inte så bra :/ men gör allt jag kan och prövar med alla tips jag ser xD
Min vägrar bajsa i toan! Börjar bli smått galen nu faktiskt. ^^

#14 Jo, det gör min med.. Vissa pluttar kanske hamnar där men det mesta är utanför. Kisset däremot går det bättre med =)
#15 Samma här (tror jag)! Men det vore så skönt ifall man kunde byta toan varje dag och sedan resten 1 gång varje eller varannan vecka!
Jag brukar flytta toan till hörnan dem bajsar/kissar i. Sen rengör jag hela buren nogrant utom det hörnet som får vara lite kissigt. På så sätt luktar det ju kiss och kaninen väljer ofta att gå där igen. Med Muffin behöver jag bara ställa toan i ett hörn och så använder han den. Om jag flyttar på den går han på den ändå ;) Duktig kanin (A)
Emma