Rädd i buren
Bonsai är riktigt rädd i buren. Så fort man kommer nära eller bara låter lite så stampar han och springer och gömmer sig. Men är han utanför buren, så är han hur glad och nyfiken som helst, då kan man göra precis vad som helst i rummet utan att han bryr sig.
Hur ska man göra för att få honom att bli tryggare där inne?

Ta försiktigt in handen och låt han nosa
sen om han lägger sig ner/krymper sig kan du försiktigt klappa honom sen kan du testa ge honom nåt han gillar
Lycka till // Linus-the-bunny

Skulle säga samma som #1.
Var också väldigt försiktigt och prata lågt med honom och när han kommer fram till dig kan du ta fram handen och låta nosa på dig och kanske stryka honom över ryggen om han inte blir rädd så att säga. Ge honom något gått om han inte vill ha kan du lägga godsaken på marken framför honom och bara prata med honom.
För han kan såklart vara rädd för dig och då måste du sakta men säkert få honom att lita på dig.:)
Mvh Maia

Okej, tack =)
Utanför buren är han inte rädd för mig. Då hoppar han på mig och upp i nacken och allt. Men det är just i buren.
Ska se om jag hittar något han kan tycka vara gott.. Han är fortfarande liten så jag har inte vant honom vid allt än =)

#3 Har också en liten ny kille hemma som också var så där i början men jag satt och pratade med honom. Efter ett tag började han känna sig trygg med att jag kom och vågade äta ifrån min hand och nu klänger han på gallret när jag kommer :)
Lycka till ;D
Mvh Maia
De blir nog bra snart, har också en ny kanin som är fortfarande lite smått rädd för mig i början, men hon lugnar ner sig efter ett tag, lycka till:D
Tycker råden som de andra gett funkar bra, men även att mata ur handen t.ex pellets, dock om man ger en bit grönsak/frukt så finns ju risken att de bara nappar upp den ur handen och springer iväg med den. :)
Not your mom, not your milk.
#6 De är sant, men när den är helt trygg med dig kommer den säkert äta ur handen:)
Jag brukar sitta vid buren och typ sticka in en arm och ibland så har jag med mig lite torkad frukt eller något annat gott och låter dem komma fram till mig. Sen när dem är säkrare i buren så kan man börja klappa dem och så :)
Har också det problemet med min nyaste kanin. Hon är lite osäker och försiktig och så men utanför buren så är hon mycket bättre. Fast hon är fortfarande lite osäker :P:/
Emma