bettfel
min kanin Vilma, 2 år har haft fel på tänderna sen hon va 1 och vi klipper dom varje/varannan månad. jag ger henne massor med hö och lite knäckebröd varje dag. finns de något mera jag kan ge henne så att tänderna inte växer så mkt? jag har försökt med grenar men de äter hon inte..
♥

Tänderna på en kanin växer hela tiden. Hö är det som sliter mest på tänderna. Om du tycker att det är för jobbigt att klippa tänderna ofta på henne, så är enda alternativet att ta bort henne :/
Säger som 1#, kaninen lever en rätt så lång tid, att klippa tänderna på en kanin som är så ung är enligt mig väldigt krävande och förmodligen tröttnar man tillsalut… men du ska gå efter dina egna tankar! Det vi vill upplysa om är att kaninen ska få det så bra som möjligt:)
Kramar! Och lycka till med kaninen!
jag tar inte bort henne :o
hon mår jättebra och a, de är bara den lilla stunden när man klipper tänderna.
jag älskar henne och kommer hjälpa henne så länge som de går!
♥

#3 Vi sa bara att det enda rätta är att ta bort henne om du inte orkar/klarar av det..
Men vill du fortsätta klippa tänderna på henne regelbundet så är ju det bra =) Även kaniner med bettfel förtjänar en chans =)
jag vet, kanske överreagerade lite :/ sorry!
men alltså, hon har blivit mkt gladare nu när hon bor med Jocke. och jag kommer göra allt för henne så länge hon finns :)
♥