Kaninpromenad
Tänkte höra med er om ni brukar ha era dvv/andra kaniner i selen?
Jag brukar ha främst 2 av mina ute på det sättet, och med en av dem går jag på promenader med. Vi har många fina skogsslingor att gå och fina rundor på vägar osv.
Numera älskar min lille kille promenaderna, även om han var lite skeptisk till dem i början. Det som är bra är att han inte är lika rädd för bilar osv, han tycker de är lite läskiga men inte livrädd för dem, och han har självklart fått se stora delar av världen, med hans ögon.
I början stannade alla bilar eller mötande cyklister/människor på promenad (jag bor på landet, det är relativt mycket trafik osv men inte alls som i stan), och frågade om det verkligen var en kanin i kopplet. Jag har fått x antal kommentarer om detta nu, både positiva och negativa.
Så jag undrar, är jag ensam i Sveriges land med att verkligen gå ut på promenad med kaninerna, som man gör med en hund? :)
Skulle vara kul och se om fler också gjorde det :)
jag ska börja gå ut och gå med min dvv hona :) Tycker det värkar jätte kul och bra!
Muffin vill aldrig gå dit jag vill så här blir det mest "promenader" i trädgården och i skogen. Fast det går inte nu. Det är tillträde förbjudet för att dem håller på och bygger :(
Emma
Okej :/
Favorit ville inte heller gå på promenad direkt, utan i början bar jag honom en bit på en typ rak väg, så han kunde se vart vi gick, så släppte jag ner honom längre bort så fick han gå hem själv. Med tiden kunde vi gå längre och längre innan jag släppte ner honom, och han vande sig så nu går han själv vart jag vill. :)
Det är väldigt många som går promenader med sina kaniner fast jag tror det är vanligast att gå på sin tomt.
Jag går aldrig med mina kaniner i sele, väldigt sällan - de får gå i sina gårdar men jag har selen (H-sele, bröstselen och bogselen) men använder dom mest om jag inte litar på min kanin (oftast nya) och ska fota dom i skogen t.ex. men min dvv hane Nalle har jag lös när jag fotar - men inte min teddyvädur Isa, hon sticker gärna, aldrig haft sele på hon kom jag på
hihi.
Nej men här går dom lösa när jag fotar (alltid nära dom) fast Nalle kan vara en längre bit från mig lös - litar på ha mer
Inga av mina kaniner jag har nu har haft sele förutom Nalle några gånger.
Mina går också mest i sina gårdar men kanske 2-4 ggr/veckan går jag ut med dem i selen. Jag har ingen riktig bogsele än men har ett skydd som stabiliserar selen bättre och ger bättre tryckpunkter. (:
Brukar inte gå ut med henne i sele.
Däremot har hon en nästan 5kvm stor hage att springa i de dagar hon känner för det.

När jag hade min förra hermelin, så brukade vi gå ut på längre promenader =) Antingen gick vi längs våran väg här, eller så blev det en promenad ner till havet. Fick dock bära honom mycket då han inte alltid ville gå åt det håll jag ville, men det gick bra ändå=)
Jag går ut och går med alla mina kaniner! :) Bor i en närförort i Stockholm, men de är inte alls bilrädda och de flesta tycker om det ^^
Mvh Linnea

Klart man går ut på promenad med kaninen! :) Trots att det mer är hon som tar mig på promenad ;) har alltid gått ut och gått med henne :)
Mina har också 3 stora rasthagar att springa i, som de brukar älska. Dock har en hane blivit lite "vild" när man ska ta upp honom, för annars är han hur lugn och social som helst. (;
Haha, så blir det här med :) Ibland får man ju bära en bit, men för det mesta går det jättebra.
Nej, mina är inte heller bilrädda. ;)
Har en hanne, han går också med mig på promenad och inte tvärtom. Men söta är dom :) hahah.
Brukar gå på promenad med Curry (min teddyvädur), han följer efter mig som en hund och vi brukar gå ganska långt. Dock brukar jag få bära honom hem. ^^
Mina andra kaniner brukar gå som de vill i koppel så de lämpar sig inte för promenader längre än några tiotals meter. (;
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

Ett tag gick jag på promenader med Henke varje dag men nu har det vart så dåligt väder så det har inte blibit av :) men vi brukar gå ganska långa promenader :) och i skogen och på asfalt då vi bor i stan typ XD
Det värkar ändå som om mångatar utom på promenad ;D

Du är inte ensam. Jag går ut o promenerar med mina väldigt ofta, fast det är mest lilltjejen som gillar det. Går och kikar på saker, gräver lite, skuttar i buskar osv. Folk tittar en del, men har aldrig fått någon kommentar (som jag brukar få när jag är ute och joggar med shetlandsponnyn)
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
Jag gick ut med min lilla dvv Emma ofta förut, har tyvärr inte henne kvar, men hon gillade de små "promenaderna" :)
Haha, det blev ju mest att hon hoppade åt det håll hon ville och sen kom jag hoppandes efter ;)

Min lilla kill kanin är en blandras dv / hermelin… Tvärr tråkväder den senaste veckan! Här en suddig bild när han gör ett tokryck å springer i gräset! ;-)
Malte gillar att vara ute, det märks tydligt på alla skutt å språng! Sen ligga i högt gräs i skuggan å mysa. Har inte kunnat vara ute med honom så mycket än, men sommaren har bara börjat! ;-)

Jag tar ut alla mina kaniner i sele då och då men oftast håller vi oss på tomten eller i skogsdungen som ligger precis utanför tomten. Någon enstaka gång så går jag en promenad men de tycker bättre om att få gå vart de vill :)
the vanity, it becomes insanity
Brukar inte direkt gå på promenader med dom, men sätta på dom sele, sätta mej mitt på gräsmattan eller i en solstol och sen får dom skutta omkring lite och äta lite gräs :P
Jag går på promenader med mina i blad. Speciellt vissa älskar det. :)
Bor precis intill en skog (mitt ute på landet, så bilar och dyl. träffar man väldigt sällan på) så det blir en och annan skogspromenad. :)

är det inte lite som med hundvalpar.. att man inte kan gå för långt pga. av typ benen eller så..?
#20: Varför skulle det vara det? =)
Kaninerna kan springa så längde dem vill, inga restriktioner där inte.

#21 iofs..^^ *hihih* får väl se om man testar att ta med ninen när man går ut med hunden..^^