kastrera..
Jag har börjat tänkt på om jag ska kastrera Molle och sätta ihop han med Nina. Jag ska liksom ändå inte avla något mer nu på några år, Vill ni veta mer om det får ni läsa på min hemsida..
Men iaf han är 3år gammal och helt frisk. Är det för gammalt att kastrera en hane?
Nina och Molle bråkar inte med varann nu, när dom får hälsa på varann och så. Utan dom blir mer "Galna" i varann. Tror ni det blir skillnad om han är kastrerad att dom lugnar ner sig båda två med "juckandet" ?
Det skulle iaf va mycket skönare om dom fick bo tsm:) Fast ja det beror ju på om det går vill säga :P
// Michis

Jag kastrerade en drygt 3 år gammal jätte frisk hane.
Han har blivit lugnare men oxå gladare av att ha en kompis.
Dom höll ju på i början att *rida* på varandra men nu har dom slutat.

Jag tror inte det är "falrigt" eller så att kastrera en 3 årig kanin. Å som # 1 säger, de blir lugnare å sen gladare av att vara med sin vän på ett mer "avslappnat sätt" ;-)
En vän till mig kastrerde sin dvärgvädurshanne då han var 2 år tror jag… han fortsatte att vara samma mysiga kanin men mindre stressad av sina hormoner, hehe!
Lycka till! :-)
Å du, de är jättesöta!
#1: Okej :D det låter ju bra!
#2: okej :) Å tack :D jah dom är sööta<3
ja det blir nog så att jag kastrerar Molle så kan han och Nina flytta ihop ;D
Det är ju sommar nu och kaninerna är ganska brunstiga nu och så. Är det bättre då att kastrera till hösten när dom hormonerna minskat? Eller spelar det ingen roll ? :P
Jag tänker på honan också, för hon är väldigt brunstig nu och det kanske blir jobbigt för Molle att flytta ihop med henne om hon kommer jucka på honom. Eller blir det skillnad om han är kastrerad?
// Michis
#3 Du måste ju ändå vänta några månader innan du sätter ihop dem så då kanske hennes hormoner har lugnat ner sig lite ;)
Emma
#3 På sommarn ökar risken för infektioner för det är så varmt men nu är det ju inte så varmt hos oss men det kommer ju bli… fast om vi är i Finnbacka kanske det går att ha han typ i ladan där det är svalare? ^^
Jag kanske vill kastrera Nalle också om mamma tillåter det. Vi kanske får tid samtidigt? 
#4: Ja okej :P
#5:hehe joo, de skulle ju gå :) JA om du ska kastrera Nalle , klart vi kan ta tid samtidigt då :)
// Michis
Farligt kan det ju vara, på det viset att han är äldre, men det är bara narkosen som kan vara "farlig", be om lokalbedövning. Det är mitt tips, finns kaniner som somnat in för gott på kastreringsbordet, för att de fått narkos.
#7: Okej. Ja, jag vill ju inte att han ska somna in :/ Så då blir det ingen narkos utan lokalbedövning :P
hehe, va är lokalbedövning? x)
// Michis
#8 Man söver inte ner kaninen med narkos, utan man bedövar själva platsen i stället.
#9 Tyvärr kan man inte göra lokalbedövning på kaniner. Om den börjar röra på sig, så är allt förstörd. Man kan förstöra hela könsorganet.
#10: Aha, nej det vill man ju inte! Då får det bli narkos!
// Michis
#10 Synd. Ha, då får man i alla fall tala med veterinären så de inte ger mera narkos än nödvändigt. För det kan som sagt avliva kaniner som är i dålig kondition och som är kännsliga.
#13 Men Molle är i väldigt bra kondition :)
Michis jag kastrerade Gremmlins i Mora, och han var 1 år, iaf. de tar 600kr/kaninen.
3 år är ingen ålder om den är bra form. Kastrera du :)
#14: haha jaa, Molle är i bra kondition :) Okej, vart i Mora är det då? :P Om du ska kastrera Nalle, ska vi kastrera där då? :P
#15: Okej ;) va bra!
// Michis
#16 Det tycker jag, det är typ efter Jysk & höger om Zoo Nyckeln.