Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettallmänt
Läst 914 ggr
[Katteeen]
0

Kär! :)

Hejs svejs, brukar inte hänga här inne men har eventuellt kommit på kanin-tankar igen, så det blev inte bättre än att jag hamnade här ;)
Är lite sugen på att skaffa en dvv igen, hade en liten tjej för något år sedan som var supermysig :)
Har kollat runt lite smått om det finns några som jag kan tänka mig, och hittade dessa…
http://www.blocket.se/gavleborg/Kaninungar_21691789.htm?ca=5&w=1&last=1
Vilken färg har den med vit nos? Blev helt kär i den ^^
De två ljusbruna (färg? kan inte kaninfärger ;P) är inte heller så tokiga :)

Inte alls säkert att jag får skaffa kanin igen, då jag inte ens har pratat med mamma om det. Dels skulle det bli en innekanin och jag vet inte hur positivt ställd hon är till det.. Men man kan alltid hoppas :)

Mvh, Johanna.

Zvintos
0

Den "bruna med vit nos" är madagaskar wienertecknad.
Wienertecknad innebär att den bär på enkelt anlag för vit blåögd.
Den "ljusbruna" är viltgula. =)

Kul att du funderar på dvärgvädur igen.
Dem är ju så underbara.
Har en hona just nu och får snart hem en ny hane (min tidigare avelshane dog).

[Katteeen]
0

#1: Okej :) Har ju kunnat det här lite smått för något år sedan, jag och lillasyrran funderade på att starta en kaninuppfödning.
Tyvärr blev det inte så, utan jag började föda upp gerbiler istället och kaninkunskaperna försvann.
Nu funkade det inte rent tid- och platsmässigt med gerbilerna så jag har fått iväg alla till nya hem, det blev väldigt tomt och därför vill jag gärna ha kanin igen - dock endast till sällskap. :)

Hade en liten blå zobel-hona förut som hette Emma, som jag saknar väldigt mycket och är ledsen över att jag inte har kvar. Sen har jag haft två lejonkaniner också, killar med goa personligheter. Så visst kan jag med kaniner om jag skaffar en igen, det enda som fattas är just det - en kanin. :)

[GlittriGris]
0

sötisar :)!