Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettköp-sälj
Läst 1263 ggr
vildarosen
0

Söker efter en kanin

I göteborgsområdet. Tipsa gärna om ni vet någon som säljer i trekten kring Göteborg. Det ska vara en dvv som är snäll då det blir min första kanin!

Tacksam för alla tips

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

Emelie-E
0

Teddytassen

Hon har dvärgvädurar till salu =) Hon finns i Nol =)

vildarosen
0

Ok Nol det är ju nära mina föräldrar så dit hittar jag! Tack!

Mvh Rosen

Emelie-E
0

Vad bra =)

Bella-R
0

#1 Fixade länken åt dig Emelie Glad

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Emelie-E
0

#4 Jag är kass på det där med att fixa länkar har jag märkt:P
Tack ^^

[Wera]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bor inte i GBG men kommer åka dit nu i sommar tror jag. Har iaf. en dvv hona, dock 5 år. Madagaskar.

vildarosen
0

#6  Va söt hon är! Är hon van och vara inne? Tror du hon kan fungera me katter oxå?

Mvh Rosen

[Wera]
0

#7 Ja vi har katt och hon bryr sig inte om han, hon bryr sig heller inte om hundar - så det beror ju på katterna/hundarna.

Hon har har bott inne någon gång i sitt liv, men i princip bott utomhus hela sitt liv men jag tror hon kan trivas inomhus med. Beror också på hur stor yta hon kommer få vara på.

Hon har nästan hela sitt liv bott i en hundgård på 4x4m och en väldigt stor bur + en gård på 2x2m (med en burkompis) men nu bor hon i en 100x50x50cm bur och får bara komma ut i gård på dagarna (i antingen hundgården på 4x4m eller en mindre betesgård på 150x80cm ungefär)

Så hon kan ju bo i en "vanlig innebur" utan att tycka det är allt för litet (nu som äldre kan hon bo i mindre bur, men när hon var yngre vela hon ha stort! *Fniss*) men bara hon får komma ut ibland antingen på golvet eller i en gård utomhus så kan hon nog trivas! - Hon anpassar sig :)

- Hon har stamtavla, fast vi har inte den (min gamla kompis har den och den är antagligen borta - det var hennes kanin förut) hon blev ställd men nollad p.g.a övervikt/för stor. Hon vägde lagomt förut, men så tyckte min syster (hennes kanin) att hon nästan vägde för lite så hon ökade och nu är hn nästan för tung igen *haha*

vildarosen
0

Ok har en bur på 100x50x50 så då klara hon det i stan. På landet kommer hon få en utehage på ca 10x10 meter att dela ev me katterna iså fall!

Katterna är snälla och accepterar andra djur snabbt annars hade jag ej tänkt att skaffa fler djur om dom ej funka me andra!

Hon kommer få röra sig inne när vi är hemma och bli uttagen varje dag på en promenad i gräset och få en liten bur/hage som man kan flytta som hon ska få vara i ute då jag finns i närheten av henne.

Ska prata mer me sambon när jag slutar på jobbet blir efter 21!

Mvh Rosen

[Wera]
0

#9 Okej låter bra det :) bara att höra av dig. Pm:ar mitt nummer också.

Zvintos
0

Hur går det? =)

vildarosen
0

letar fortfarande än men ger mig inte förrän jag hittar den jag vill ha!Glad

Mvh Rosen

[Wera]
0

#12 Så ska det låta! Skrattande
Är du fortfarande lite intresserad av Chili? (Madagaskar dvv honan)

vildarosen
0

Har ej fått svar än från sambon trots jag tjatar hela tiden! funderar på att skita i han och bestäma själv snart!men då kommer han sura men det får han göra! ska göra ett sista försök me han imån…

Hon är ju så fin!!!

Mvh Rosen

Olgakanin
0

#14 Halloj! vad kul du ska skaffa kanin! Jag bor själv å kollade inte ens med pojkvännen… haha! Det är Så mysigt! Hoppas du "kommer vidare"! tror inte du lär ångra dig!

Få höra sen hur det går, följer med spänning! Glad

barabys
0

Har 2 dv.v honor till salu, båda med stamtavla! Bor i Malmö men ska upp till Göteborg i början av juli,..

Unge 1, brun zobel

barabys
0

unge 2, svart

barabys
0

De är förresten 6 veckor nu, så leveransklara om ca, 2 veckor

Animalfriend
0

#18 Vad söta! :)