Tånoren redan nu?
min dvv hona är född 2 mars och är nu då altså ungefär 2 månader. Hon bits eller "naffsar" hela tiden dästan och vill inte bli buren och vill BARA springa! Om jag lufter upp henne så ska hon hoppa upp på min axel och smita eller så försöker hon bara hoppa ner :s
Är det tånoren? kan dom komma i den fasen så här tidigt eller ätt det ett problem som jag måste träna på? och hur ska jag träna bort det isånnna fall?
MvH Sara Derek o dvv Saga
Båda delarna. Antingen är hon bara riktig tuff och vill ut och utforska allt som kommer i närheten. Då ser hon dig som ett hinder och säger ungefär "Släpp ner mig nu!".
Eller så har hon bara kommit in i tonåren och testar dig. Det är bara ta det lugnt, visa att hon gör fel. Ha tålamod.
Har en hona som är cirka 3 månader och väldigt tuff och nyfiken av sig. Hon biter på allt hon ser. Hon har inte försökt på mig än. Men det kommer nog förr eller senare.
okej tack :)
Men när hon biter mig, vad ska jag göra då? och när hon försöker hoppa ur famnen?
#3 Låta henne bita dig. Rör dig inte ur fläcken. Än hur ont det gör. Då lär hon sig att det inte funkar.
Famnen grejen är det bara att träna på. Om hon försöker hoppa ner, ta ett stadigare grepp. Fixa till henne i famnen om hon fått en dålig position. Om hon sprattlar när du ska sätta ner henne, håll kvar tills hon slutar. Samma sak här: Det kan göra hur ont sig helst när hon river dig, håll ändå kvar.
okej ska försöka men det gör så himmla ont! 
men lovar att försöka ;D
#0 Hur har det funkat?
Hon har inte bitit mig en slänge ;D sprattklandet, ja asså jag håller kvar henne men om några veckor kanske hon fattar att det inte funkar?
#7 Ja, det låter ju bra. :)
Japp :)