Varför starta ännu en kaninsajt?
Jag vill inte verka sötande på något sätt nu men varför starta fler nya sajter inriktat på just den kaninrasen? ^^
Det känns som om att kif kommer att bli uppdelat i alla de stora kaninraserna som finns och de överiga kommer att hänga på kif som är typ tomt.
Bara undrar :D
Utvecklade din rubrik, tänk på att skriva en så utförlig rubrik som möjligt. / Bella, Medarbetare på dvärgvädur
-' Rebecca Johansson
Jo det är kanske lite sant.. Samtidigt kan det vara "lättare" att få hjälp eftersom alla i detta forum har samma ras och man får me se den rasen man vill, svårt att förklara men du har en poäng.
Jag tror hon menar att man kan diskuteradvärgvädur i kanin.ifokus också och om alla startar en sajt för varje ras blir det så många och splittrade sajter.
För mig spelar det ingen roll. Tycker att dvv.ifokus är bättre än KIF ;)

Varför ska teddykaniner och belgiskjätte iFokus få finnas och inte dvärgvädur, som är Sveriges vanligaste och populäraste kaninras? 
Jag hänvisar till denna tråd. Läs noga mitt inlägg i #18 och kolla även min intresseundersökning. 109 pers har svarat, varav 49% / 54 röster har svarat JA. ( 14% / 16 röster har svarat VET INTE och 35 % / 39 röster har svarat NEJ).
Som du kan se så är det i överlag flest som röstat för idéen, och ifokusteamet har sagt JA till vår sajt.
Som jag skrev i min intressetråd i inlägg #18 så har jag (och flera andra) tyckt att kanin.ifokus är alldeles för aktivt, en tråd puttas 10 sidor bak på 10 min, många trådar spårar ur (kan ha med det extremt stora medlemsantalet o göra, men jag säger inte att det är enbart det), man hinner inte kolla alla trådar, man hänger inte med i svängarna och det blir helt enkelt för mycket.
Inne på dvärgvädur har vi ännu mer gemensamt än att vi bara älskar kaniner - vi älskar dvärgvädurar, och att starta en egen sådan sajt finner jag inget fel i alls!
Så låt oss ha vår sajt, delar du inte åsikten att våran sajt är värd att finnas, så föreslår jag att du håller dig inne på kanin.ifokus! 
#5 Kunde inte sagt det bättre själv!
Instämmer med #2 och #5. Detta är den enda dvärgvädurssajten som jag känner till. :)
Varför anta att KIF kommer bli inaktivt för att det skapas en ny sajt?
Jag är precis lika aktiv på KIF trots att jag är med här.
Jag är även aktiv på flertalet andra forum.
Fler forum/sajter innebär inte sämre aktivitet på tidigare forum/sajter.
Jag säger inte att det är fel utan bara lite märkligt, det ställs ju samma frågor här om omskötsel som på kif ^^
-' Rebecca Johansson

#9 Läs Bellas tråd en gång till, så kanske du förstår.

#9 Återigen läs min tråd Oriel, så förstår du nog. :)
#5, Perfekt skrivet, håller verkligen med dig. Tycker bara att det är bra att man delar upp det lite.

#12 Tack..
Sedan, som Ninni sa, så bara för att denna sajten finns så behöver inte det betyda att KiF förlorar medlemmar. :P

Jag kommer alltid tycka att kif är "bäst", jag menar, det är ju heltäckande och man kan fråga vad man vill om kaniner. Men sen är det ju kul med lite mer inriktade sajter där man kan disskutera raser/hoppning lite mer specefikt.
Sen behöver man ju inte bli mindre aktiv på kif för att man blir medlem här, tvivlar på att det är någon som tänker "okej, nu blir jag medlem på dvv.ifokus och avslutar mitt medlemskap på kif" =)
the vanity, it becomes insanity

#14 Precis, man får tänka lite så :)
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
#14 Håller med :) Jag är inne på både kif, tkif (teddykaniner), dif (dvv.ifokus. Vet inte riktigt hur det ska förkortas) och lite hkif (hoppkaniner).
Tycker som TS att det blir bara jobbigt med en massa olika sajter, kommer ev sluta hänga inne på kanin sajterna.
Det är ju samma med alla hund sajter, man orkar inte ens hänga på dom då det finns så månge olika :/

Jag tycker att det är tråkigt med alla som klagar, har ni inget positivt att komma med så föreslår jag att ni går från datan och hittar på något som får tankarna på bättre humör.
Ingen blir glad av att se folk klaga över det man gör.
Rafflan och Oriel, vet ni hur mycket tid och jobb vi har lagt på denna sajten? Har ni själv startat upp en sajt? Vet ni hur många timmar det krävs att man lägger ner på sajten innan den kan öppnas?
Som sagt, gå och gör något annat än o lägga tid på att klaga över andras anstränganden och jobb, det blir ingen glad över, inte minst en själv.
Det är inget fel på sidan, men efter som det fanns en tråd om det tyckte jag att även jag kunde säga min åsikt om det hela.
Sidan är jätte fin, det är ju ingen fel på det, men fler och fler börjar ju starta egna sidor för varje ras och det kommer bli ganska jobbigt att hänga å allihopa och man vill ju inte miss nåt ;)

#20 Tycker ändå det är tråkigt att man klagar över folks anstränganden för något man hoppas ska uppskattas.
Ta det gärna via PM istället, det tycker jag att Oriel borde ha gjort oxå, istället för att klaga öppet på forumet.

Jag håller med Bella. Tycker det är riktigt tråkigt att det ska hålla på å klagas hela tiden. Ingen mår bättre av det, allra minst jag.
Vi har fått klartecken på att få öppna denna sajten, alltså betyder det att killarna bakom iFokus inte har några som helst problem med detta. Och om ni har det, så tycker jag faktiskt att ni ska avsluta erat konto på iFokus, för det kommer bara att växa hela tiden.

Säger som ovan också, jag är medlem ¨på många olika sajter men jag hänger mest på kanin sajten då det finns kunskap om allt där. Men här på dvv är det just koncentrerat på dvv och det är är skönt och veta ifall jag vill veta något om just denna rasen! :)
Och om ni nu inte tycker om alla dessa skildra sajter, håll er bara på kanin sajten då :)
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "