Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikett: bur-och-skötsel
Läst 771 ggr
Kaninisen
0

Hur funkar det med papp?

Från någon hör man att tidningspapper i botten av buren är jättefarligt för trycksvärtan är giftigt, från annat håll hör man att det inte är giftigt längre. Någon som vet hur det egentligen är?

Sedan undrar jag om man kan sätta in kartonger i kaniners burar? Vissa har ju toalettrullar, makaronekartonger som de gör hål i osv. eller om ni har något tips på annat roligt som man kan ge till kaniner under dessa regniga dagar?

Kristall
0

Trycksvärtan är inte giftig. (:

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Tarkie
0

Grenar brukar kaniner tycka är kul.

Men inte Min hane. Han parar sig med den istället, hehe.

Kaninisen
0

#1 Okej, tack vad bra!

#2 Haha, känner igen det där. När jag var liten fick min fd hane låna mitt gosedjur så de kunde bli kära, vad hände tror ni? ;) Jag visste inte vad han gjorde utan trodde bara han brottades med den, haha så dum jag var. ^^

Em--ma
0

Ta tidningspapper och knöggla ihop det till en ganska stor boll.. Gillar iaf, min kanin ( ibland )  :D….

du kanske kan gömma exempel morötter i halmen, lr någon annanstans i buren. Så får dom leta efter det. .. Det är roligt ^^

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Animalfriend
0

Du bör dock endå ha grenar, så din kanin kan slipa ner tänderna. :)

Tarkie
0

#5 Kaniner är inte gnagare och därför kan dom inte slipa tänderna med grenar. (Fått veta det av K-net)

Emelie-E
0

Det som sliter mest på tänderna är hö.

Animalfriend
0

#6 Detta var extremt intressant att få veta. :) Tackar! :)