Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettavel-och-ungar
Läst 204 ggr
Sunflower_bunny
0

Är hon dräktig?

Hej hej! Tog över en dvärgvädur kanin hona för en 3 dagar sedan.
Som bodde rätt dåligt om vi säger så…. Personen som ägde henne förut sa att hon var dräktig. Och kände här kan hon inte födda sina ungar så hon får helt enkelt följa med hem. Tydligen skall hon födda inom en vecka typ var förra ägarens gissning.
Hon har iallafall fått en ren fin bur som hon älskar.

Men frågan är ju om hon är dräktig?!? Bryr mig egentligen inte om hon är de, mer att om hon inte är det så vill jag gärna ta henne till veterinären.
Men vågar inte flytta henne mer om hon nu är dräktig och skall födda inom en vecka. Blir ju en sån stressade situation för henne!

Eftersom jag inte kände henne innan hon var ”dräktig” så vet jag ju inte hur hon är i vanliga fall.

Det jag tycker är lite avvikande från mina andra kaniner jag haft är:
• Tvättar sig mer
• Kan vara lite Revirig ibland
• Har bara haft hermeliner förut och deras mage är ju mer som en hare i magen. Om ni förstår va jag menar typ går uppåt. Än en dvärgvädur. Men hennes mage känns rätt stor och rund fast mjuk typ. Känns era odräktiga dvv magar så??
• När hon tvättar sig på ryggen så piper det till typ som jag förstått det kan dräktiga honor få så när det är ont om plats i magen.
• På dessa tre dagarna jag haft henne har hon inte rört runt i buren tills precis nu.

Låter hon dräktig?

Har redan lagt in ett bo och massor av bomaterial, halm och hö så hon kan göra ett bo när och om hon vill.