"Bulle" under ögat?
Tjenare!
Jag har en Dvv hona på snart 1 år som har en liten bulle under ena ögat. Vi har varit till veterinären ett flertal gånger. Först tänkte de att det var tandproblem och sedan fick hon tid igen för att fila ner tänderna. Det var dock inte så allvarligt. De tog röntgen bilder på henne men vi har inte fått något svar.
Ögat är rinnigt och rodnat av och till, men annars verkar hon inte ha några problem med det. Hon är jättepigg och har energi till tusen, så vi vet inte vad det kan vara, eller om det är något allvarligt.
Dessutom vägrar hon äta hö. Vi har försökt med allt; bondhö, olika köpta höer, hemmahö, olika grovt hö, men inget funkar. Den enda gången jag sett henne äta hö var när jag mosade in blåbär i höet, men det håller ju inte i längden. Det hon äter är torkade blad/grenar av sälj, samt torkade maskrosblad, nässlor, daggkåpor m.m. Kan bullen hon har under ögat ha ett samband till detta trots att veterinärerna inte hittade något fel med hennes tänder?
Vi är ganska oroliga, speciellt angående höet. Innan var tanken att kunna avla med henne och våran hane, men det känns inte riktigt som att man vågar det.
Tacksam för råd om hur vi ska gå tillväga.
✧・゚:* Heavy Comets *:・゚✧
✧・゚:* En klubb för eventälskare på Air Star *:・゚✧
☆*・゜゚・*(^O^)/*・゜゚・*☆