Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettom-dvärgvädur
Läst 1534 ggr
Fannyshamster
0

Ensam?

En liten snabb fråga! Kan man ha en dvärgvädur ensam i en bur? Eller måste man ha 2

IF the way don't go right, go left

Fridaaaa
0

Finns ingen lag som säger att kaniner måste ha en burkompis. Däremot, gillar många kaniner at ha en burkompis eller en kompis bredvid - men är inget krav :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fannyshamster
0

Mamma prata med sin kompis som är kanin uppfödare, Hon sa att det kan sluta illa för vissa när som går igenom tonårsperioden så jag väljer nog en för att vara säker;)

IF the way don't go right, go left

Fridaaaa
0

#2 Hanar ja, honor inte speciellt ofta. Kastrerad hane med hona = sällan med :)
Men man kan köpa vuxen hona till kastrerad hane med :)

Josefinpersson
0

Jag skulle säga att det inte är schysst alls att låta en kanin vara ensam, även om du är med kaninen jättemycket så ersätter det aldrig en vän av samma ras. :/ Hoppas du hittar någon fin kompis till din nuvarande kompis ;)

Fridaaaa
0

#4 Av samma art menar du? ras spelar ingen roll.
Alla kaniner trivs dock inte med kompis :) Men många gör.

Josefinpersson
0

Ja precis art menar jag hehe ;) Nä men tycker inte att en ska ge upp efter att ha testat med bara En kanin eftersom att vissa bara inte trivs ihop, det behöver inte betyda att den inte trivs med andra kaniner generellt, men det är ju såklart bara vad jag tycker :)

Josefinpersson
0

Ja precis art menar jag hehe ;) Nä men tycker inte att en ska ge upp efter att ha testat med bara En kanin eftersom att vissa bara inte trivs ihop, det behöver inte betyda att den inte trivs med andra kaniner generellt, men det är ju såklart bara vad jag tycker :)

Fridaaaa
0

#6 Nej ge upp efter en gång bör man inte görea men menade bara att alla inte trivs med det :) De flesta gör men inte alla.
Men har man tex okastrerad hane kan den inte ha sällskap

Josefinpersson
0

Aa precis. Men om han är okastrerad så är det inte så konstigt att han inte går ihop med någon, eftersom att 2 hanar ofta är ganska svåra att få ihop, och en okastrerad hane och hona går ju inte eftersom att de får ungar.. Om då inte honan är kastrerad men ja, du vet såklart bäst själv om din kanin, jag bara funderar ;)

Josefinpersson
0

Aa precis. Men om han är okastrerad så är det inte så konstigt att han inte går ihop med någon, eftersom att 2 hanar ofta är ganska svåra att få ihop, och en okastrerad hane och hona går ju inte eftersom att de får ungar.. Om då inte honan är kastrerad men ja, du vet såklart bäst själv om din kanin, jag bara funderar ;)

Josefinpersson
0

Såg nu att jag läste lite fel, ber om ursäkt för det haha. Nu förstår jag vad du menade iaf ;)