Åska+kaniner=?
Hej som i rubriken undrar jag om kaniner o åska går ihop har då hart min kanin i ca 1 vecka och ska om nån dag sova hos en kompis o min familj e borta på kvällen sp han får va själv en stund och det ska även åska hela kvällen ska jag sätta inom honom i garaget där tempraturen är ganska lika som ute (han är då utekanin) eller ska ja låta han va ute? Är rädd att han kommer bli rädd då han är lite skygg av sig
De brukar inte vara några problem mina kaniner reagerar inte :) men jag skulle inte lägga den i garaget eftersom att det är en ny miljö och de kan göra att kaninen inte känner sig trygg. Jag reckommenderar att du har kaninen i dens bur där den känner sig trygg :), och ser till att den har någonstans att gömma sig ifall den skulle bli rädd.
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓
Du kan ha honom på sin vanliga plats.
Mina kaniner har jag aldrig gjort något annorlunda med vid åska, de har varit i sina burar / boden.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Varken kaniner eller hästar heller bryr sig om åskan här hemma. Igår hade vi sådan åska att jag själv var smått nervös (räknade till 2 sekunder🤐) men djuren brydde sig som sagt inte.