varför har mina kaniner blivit tunga?
hej! jag har köpt ett nytt foder för ungefär två veckor sedan. det är kanin och marsvins pellets och den senaste veckan har alla kaninerna ökat i vikt och blivit rundare. Jag ger dom aldrig kaningodis och de får bara grönsaker ungefär två till tre gånger i veckan. Jag ger dom mycket mindre pellets än vad dom brukar få och vad dom fick innan jag bytte foder. i fodret är det 4,0% råfett. Vad kan vara anledningen till att de ökar i vikt? ska jag byta foder igen? och vilket foder rekomenderar ni som det inte är så mycket fett i?
läst denna? :) väldigt informativ. http://kanin.ifokus.se/articles/4d717803b9cb4622390889d8-vad-ska-en-kanin-ata Jag skulle nog dra ned på pelletsen eller byta till det andra pelletsen om de gått upp i vikt så fort
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Skippa pelletsen och ge enbart hö?
The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers
#1 #2 okej tack så mycket för hjälpen🙂
Tänk på att ha lite kaninhull. Viktigt. Jag ger bara essentials pellets och selective , dyra pellets. 2 ggr i veckan, hö Timoty oxbow, Lissma gård, och från en gård. Det är bra och variera hö. Eller ha bra hö och håll till det. Grönsaker , gnagarblanding hemmagjord, på helger.
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜