Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettallmänt
Läst 959 ggr
Max858
0

Ta upp en kanin

Hur tar ni upp era kaniner? Har inte lärt mig ännu.

emiliasundstrom
0

En hand under magen och en som stöd bakom baken, snabbt men försiktigt.

Man lär sig med tiden, jag tänker inte alls när jag lyfter en kanin hur jag gör. 😃

Blomma Med vänlig hälsning Emilia Blomma

Innehavare av Norths Hoppkaniner 

Regnbåge

ra-17
0

Klappar han på huvudet och sen en hand under magen och en under rumpan. Sen brukar jag alltid bära honom emot mig, då tycker han inte att det är lika läskigt. Övning ger färdighet, man lär sig med tiden… 🙂

[Anata]
0

Min hona som inte alltid vill tar jag ett lätt tag någon sekund i nacken/över skulder bladen. Men DIREKT under rumpan. Hanen. Ja han tar jag men båda händerna bakom frambenen sen när han är hos mig så en hand under rumpan.

Detta är få tar sekunder som jag håller dom så är min hona på dåligt humör så lägger jag ett lätt tryck på henne så hon trycks mot mig.

frejaspluto
0

Vi lyfter inte mer än nödvändigt, som #1. Han är så tam han kommer fram vid kalkning och sitter med oss i soffan, golvet, där vi är kommer han fram till famnen. Han är väldigt framåt och vi tar med honom ut och så inte bara promenader utan åker buss, tunnelbana. Hemma dagar också såklart. Dsstumer, frigående mer tamare och går relativt bra och lyfta. Kaniner vill inte bli lyfta. Många kaniner , inte alla dock.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜