Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettavel-och-ungar
Läst 1025 ggr
agnescalzone
0

Kastrering av hane i Umeå

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bor i Umeå och jag vill kastrera min 2 åriga hankanin😊Fast jag vet inte var det är bäst….Kommentera var du kastrerade din hane och hur mycket det kostade och hur personalen var och hur kaninen mådde sen.Ge också betyg 1-5😄

Svartsynt
0

Jag kastrerade Min hane på Djurkliniken i Umeå för ett år sedan, men jag var inte nöjd med hur de skötte det. Han klarade sig visserligen bra ändå men det känns som att hans återhämtning efter kastreringen gick så bra mer tack vare mig än tack vare veterinären… Då jag lämnade in honom fick jag inte ens träffa veterinären utan bara en sköterska som tog emot honom och samma sak när jag hämtade honom efteråt så lämnade hon bara tillbaka honom och kunde inte ge några råd om hur jag skulle sköta honom efteråt. Jag fick inte heller med något smärtstillande och det fanns inget Critical Care att köpa på veterinärkliniken som jag kunde stödmata honom med efteråt, så det fick jag köpa på annat håll. Skulle inte ta dit mina kaniner igen - känns som att de har bättre koll på hundar och katter där. Jag ger dem betyg 2/5 i det här fallet. Det var dessutom dyrt där, kostade 1050 kr att kastrera hanen. 

Däremot så kastrerade jag min hona på Vettris i Umeå och där är personalen riktigt bra och de skötte det mycket bättre än på Djurkliniken! Där kostade det 1400 kr att kastrera min hona, men det är förstås mycket billigare att kastrera en hane, kanske kostar runt 800 kr där? Jag är i alla fall nöjd med dem och dit kommer jag att ta mina kaniner i fortsättningen om det skulle behövas, så jag rekommenderar att du kastrerar din hane hos Vettris (som ligger i anslutning till Djurmagazinet på Mariedal). Jag ger dem betyg 4/5.