Hur bygger jag en säker hage?
Hej Igår kväll höll min kanin på att bli attackerad av en katt så nu behövs en säkrare hage. Katten hoppade över gallret och in i hagen och försökte att attackera min kanin. Min syster var ute med sina två kompisar och såg katten. Min syster började skrika medans hennes kompis sprang och skrämde katten. Min syster sprang sedan och hämtade mig och jag hörde direkt att något var fel så jag sprang ut barfota, i shorts och en tröja i 10 cm snö. Jag stänger in min kanin och kollar så att han är ok, vilket han var. Sedan hör jag hur min mamma säger att katten kom tillbaka så jag ställer mig upp och fräser mot den av någon konstig anledning. Sedan hämtar jag en liten flaska med vatten. OBS JAG KASTAR INTE VATTNET PÅ KATTEN UTAN BREDVID! Min pappa som är väldigt lugn och harmonisk blev galen och började skrika så vi fick säga att han skulle tagga ned. Så som ni kanske förstår så betyder min kanin mer ön allt för min familj så vill ska nu bygga en så säker hage som möjligt. Det är inte så att katten bara gjort det en gång utan ni träffade några idag på samma gata som sa att de haft problem med katten innan? Innan hade vi bara kompost hallar men nu kan det bli typ en hundrastgård. Alltså så länge den är säker. Så hur bygger man en säker hage?
Köp träreglar och bygg ramar som du sätter ihop sedan svetsat fyrkantsnät runt och som tak & golv :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Är golv nöd vänligt? Han kommer alltid att vara ute med oss och det tar ju en stund innan han har tagit sig under isådanna fall!
#2 Eftersom du skrev "säker" så utgick jag från att den även skulle vara när inte ni är med :) men nej då är inte golv nödvändigt :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Okej jag kanske var lite otydlig. Tycker inte om att lämna honom själv;)