Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etiketthälsa-beteende-och-sjukdomar
Läst 797 ggr
Misscat
0

Humör

Har en kanin på 7 månader hane. Hittills har allt gått jätte bra o inga problem att komma fram eller lyfta ingen bråktake över huvudtaget. Nu senaste veckan så ryker allt i buren. Allt som kommer i hans väg ska bort. Även matskålar som sitter fast i gallret tas bort av honom. Köpte då en keramikskål. Den är på andra sidan buren. Han verkligen skakar galler innan maten. Får vara ute i i lägenheten varje dag i flera timmar. Men nu senaste dagarna har han börjat skygga för främmande folk dock inte mot mej o ingen får lyfta honom. Det är som om han kan själv kan principen. Väldigt nyfiken aktiv o social. Saknar inte inte stimulans på något sätt för han har hur mycket som helst att göra o där jag är där är han när han är ute. Så han ska hålla koll på mej hela tiden. Det är ju bra. Men varför denna förändring? Någon som vet o har tips?

Fridaaaa
0

Kan vara att han kommit in i "tonåren" med tanke på hans ålder.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Misscat
0

Går det över SD å han blir sitt gamla go vanliga lugna ja igen? Hur länge håller tonåren på?

Fridaaaa
0

#2 "tonåren" är olika från kanin till kanin.
Men kollat så att han inte har ont? Eller något i miljön han inte trivs med?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Misscat
0

Inte ont någon stans var jag märker när jag tar i honom. Dock djur är tåliga o visar inte smärta gärna. Har inte ändrat något i miljön. Vad kan det vara i miljön då menar du som det kan vara?

Smultrondraken70
0

Är det tonåren och en massa hormoner som orsakar hans beteende så lugnar han förhoppningsvis ner sig när han är dryga året. Annars brukar hanar bli "sitt vanliga jag" med kastrering:)