Vaccinera? Hur gör ni?
Hejsan hoppsan! Det råder ju mycket uppmärksamhet ang kaninpest på nyheterna nu. I nuläget har min lilla tjej inte fått några vaccinationer över huvudtaget. Jag undrar om det finns någon generell rekommendation vad man bör vaccinera mot? Och hur ofta? Vill ju göra vad som är bäst för min tjej, hon är född 150505 så hon är inte så gammal ännu. Tack på förhand!
Jag vaccinerade min nin mot myxomatos och rvhd. Han fick en spruta som innehöll vaccin för båda. Då ska man komma tillbaka efter ett år och vaccinera igen :)
R.I.P. Anton 💔
Jag vaccinerar min kille varje vår med ett dubbelvaccin, tror det är kaninpest och gulaot om ja ej minns fel, bara för å va på den säkra sidan :) rätt dyrt men värt eftersom ja hellre betalar det än avlivar honom!
Om man bor i norra delen av landet är risken rätt liten, själv bor jag i Dalarna och vaccinerar inte mina :)
Zingo ;D
#2 Myxomatos o rvhd är samma sak som pest och gulsot. :) Och ja, det kostar en del, men det är helt klart värt det och det är ju bara 1 gång/året
R.I.P. Anton 💔
Jag åker hem till min uppfödare en gång om året för att vaccinera min kanin mot pest och gulsot. De tar dit en veterinär. Funkar jättebra och är nog relativt billigt, i alla fall billigare än att beställa tid på klinik :)
#5 Ibland har de även drop-in,
R.I.P. Anton 💔
Jag vaccinerar! Funderar inte ens på om jag ska det eller inte.. hade en kanin som fick myxomatos en gång, det var inte kul kan jag säga.
Jag vaccinerar båda med kombinationsvaccin myxo/rvhd känns självklart, eftersom det finns vildkaniner och båda sjukdomarna där vi har lantställe. Har inte ens funderat på kostnaderna, kaninernas hälsa går först:)