Favoritras?
Vilken är er favoritras i dvärgkanin-världen? :) Min är dvärgvädur, har haft 3 stycken :) Jag är dock nyfiken på hermelin nu.
Dvärgvädur (alla pälstyper), lejonhuvad dvärgvädur och hermelin 🙂
Har två dvärgvädurar.
Hermlin saknar jag att ha
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Lejonhuvad kanin, den enda rasen jag har haft och har inga planer på att byta eftersom jag trivts så bra med min förra och mitt nuvarande lejon. 🙂 Annars är jag väldigt förtjust i Lejonhuvad dvärgvädur!
-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-
Har haft två hermeliner och en dvärgvädur. Gillar båda raserna av olika anledningar
Ni som har haft hermelin, hur är dom att ha? :)
#4 Hermeliner kan vara lite skygga i början och behöva lite mer arbete att känna sig säker hos dig än t.ex dvärgvädurar när du fått den. Men när du väl fått dens tillit är dem små energirika sötnosar som är hur goa som helst. Min första hermelin (innekanin) skulle följa med mig överallt, så han sov, åt, lekte med en och var alltid i närheten för att be om mat, gos eller lek. Men dem har som sagt mycket energi, så dem måste komma ut ur buren minst 2-4 timmar om dagen om du frågar mig, helst mer, då dem lätt blir uttråkade, hyper och understimulerade vilket kan leda till aggressivt beteende och/eller stressade beteenden.
Dock så är det självklart så med alla kaniner och varje kanin är olika. Detta är endast generellt och min erfarenhet med rasen. Hittills har jag bara positiv erfarenhet med rasen och rekommenderar dem starkt, dock inte till folk som inte är kaninvana då det är mycket kanin i liten förpackning.
Om jag hade haft en kanin hade den kunnat vara ute hela dagarna nästan varje dag då min sambo bara går hemma :) vi båda hade haft mycket tid att ägna till den lille.
Har som sagt haft 3 dvärgvädurar och är nyfiken på en ny liten ras att ha, men inte förrän vi bor större då vi även har 3 katter. ( som jag inte tror kommer vara elak mot ett nytt djur alls, alla 3 har underbara personligheter )
Finns det fler små raser ni kan rekommendera förutom lejonhuvad av nåt slag?
Velar mellan hermelin och en ny dvärgvädur nu.
Lejonhuvad och dvärgteddy är mina favoriter. 😍 Gillar dock också såna små och kompakta dvärgvädurar (fast alla dvärgkaniner är ju söta).
Har haft hermelin och dvv och har just nu en korsning mellan dvv och lejon :) Hermelinen tog ett tag att få tam men när hon var hyfsat tam var hon sjuuuukt snäll :) Dvärgväduren var helt underbar och korsningen är väldigt snäll och omtänksam:)
min är dvärgvädur teddypäls så klart hihihi
har haft vanlig dvärgvädur och lejonkaniner också, men min allra favorit ras är teddysarna.. långt o mysigt päls.
''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.'' http://white-botanika.weebly.com