Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettom-hermelin
Läst 3283 ggr
HunterLily
0

hermelin

jag undrar lite hur hermeliner är i temperamentet och om det fans någon upp födare som hade hermeliner med hoppstam.

fins det någon som vet hör hjärna  av dig.

Kaninhoppning

Storip
0

Jag hoppar med alla mina kaniner (förutsatt att de gillar hoppning :P). Och ställer ut de med stamtavla. Jag har en hermelin som hoppat över 30 cm hinder, dock har hon hoppat högre i buren självmant. Jag föder upp, maila om du vill vargidet@gmail.com

Var du bor kan vara bra att skriva.

Temperament skiljer ju från kanin till kanin. Kolla med uppfödaren föräldrarnas temperament innan, så du vet ungefär vilket temperament du kan förvänta dig av ungen.

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home

aliiciaj
0

Hermeliner är ganska duktiga på hoppning för de är smidiga och snabba, men de klarar inte alls av höjden lika lätt som större kaniner. Min ena hermelin hoppar på svår höjd hemma, och lätt klass på tävling. De är ganska envisa av sig, så de kan vara otroliga på hoppning hemma i trädgården och sen på tävling kan de totalvägra att springa ett endaste steg, hände mig för en månad sen xD

De flesta hermeliner jag själv haft eller passat har inte varit speciellt kelsugna men ganska nyfikna på allt runt omkring sig. Mina två hermeliner är helt kolugna, finns inte nått i världen som skrämmer dem känns det som. De är väldigt smarta, så vill man lära dem trix så har man en arbetsvillig kanin som vill vara tills lags.

axa
0

Min erfarenhet av hermeliner är hemsk. Avskyr rasen (jag vet att jag dömer men det är den enda erfarenhet jag har). Fick vakta två stycken en sommar för några år sedan och meningen var att jag skulle tämja dem åt två små flickor men de var rent sagt utav omöjliga. Hemska individer båda två. Hela min mage, mina armar och ben var uppslitna efter två veckor. 

Efter ett tag då de kommit hem igen blev den ena tagen av en rovfågel och den andra såldes. Den nya ägaren trodde sig kunna tämja kaninen men fick precis som jag mage, armar och ben upprivna. Hon tävlade och hade flertalet andra kaniner utöver denna. Kaninen var senare till salu ännu en gång och sedan vet jag inte vad som hände med den.

Vill du ha en sällskapskanin rekommenderar jag annan ras. Ska du bara tävla och inte ha 'band' till den så kan jag rekommendera rasen.

aliiciaj
0

#3 Fast tycker inte du ska säga att rasen är just på det sättet om du bara passat två stycken. Eftersom hermeliner brukar sägas vara en ras som tyr sig till en människa bara, tar ett tag innan det sker. Sen också handlar mycket mycket om individen, man kan egentligen inte säga att en ras är såhär såhär och såhär. Man kan få en alldeles hemsk hermelin, eller en helt underbar. Jag har två hermeliner som är helt underbara! Men det kan nog delvis bero på att de är helt frigående i huset, de blir inte speciellt revirskyddande då.

axa
0

#4 Jag säger min upplevelse av rasen. Jag kan säga precis hur jag upplever dem, precis som TS ville.

Kaninernasbästa
0

Jag tycker de är energirika, ganska pigga, nyfikna, vill vara med, inte så mycket kelkanin av de jag träffat. Har en egen och har kompisar som har hermeliner, de är små men har ett stort hjärta, jag gillar rasen!

jolle1234
0

hermeliner e oftast väldigt skyga men väldigt härlig och klarar av höjden mycket bättre än andra raser! (min erfarenhet)