Allmänt
Vad är det för skillnad mellan en hermelin iöoben evärgvädur? Nu menar jag inte storleken o hängande öron. Utan andra viktiga egenskaper. Kannennkanin äta enchilage? Ursäkta stavningen. Kan en kanin äta hökuber som godis någon gågon? Vad har ni för matrial i hagen på botten? Kan någon rekomendera bra sand till toa till kaninen? Har Toa-Lätt o det suger inte upp. På botten av buren har jag spån. Blir blött då han skvätter. Hur ofta behöver man borsta en kanin? Hur ofta ska klorna klippas på kaninen? Hur länge till kan man vara ute o gå med kaninen i koppel vid plus 15 grader o uppåt?
1. Tja främst utseendet, sedan så brukar dvv i regel vara lugnare än hermelin överlag
2. Ensilage är inte så bra att ge,vissa gör men starkt för magarna så rekommenderar inte det.
3. Ja det kan dem
4. Gräset
5.ingen sand. Rekommenderar t.ex ökoplus,kutterspån, easyströ
6. Beror på kaninen
7. Vid behov
8. Beror på hur varmt, hur van kaninen ärmmm
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
1.Utseendet är ju den största skillnaden Sen är dvärgvädur lugnare. 2. Helst inte va? 3.jag tror det men är inte säker på vad 4.gräs i ute hage. Stengolvet eller häst spånet inne. 5.sand suger väll inte eller upp? Jag har toalett blandat med spån och halm och det fungerar jätte ba men ta kansk mer eller byt oftare? 6.beror på ras. Min lejonhuvaddvärgvädur borstar jag typ en gång i månaden behövs inte mer.. Mina korthåriga borrar jag aldrig och gör jag är det enbart för att jag har tråkigt. 7. När det behövs. 8.är du i skuggan går det bog bra ett tag om det inte är för varmt. Men låt den ha tillgång till vatten.